Affective Management and its Effects on Management Performance

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Authayarat, Waratta
dc.contributor.author Umemuro, Hiroyuki
dc.date.accessioned 2013-06-12T12:48:23Z
dc.date.available 2013-06-12T12:48:23Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation Authayarat, W., Umemuro, H., Affective Management and its Effects on Management Performance. Journal of Entrepreneurship, Management and Innovation (JEMI), 2012, vol. 8, nr 2 : Contemporary Management Concepts. Ed. by P. Staliński, s. 5-25 en_US
dc.identifier.issn 2299-7326
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/152
dc.description.abstract Affective management is a new concept which suggests that top managers should take stakeholders’ affective experiences into account when making their management decisions. To show that this concept could contribute to the improvement of management performance in organizations, this study investigated the correlations between the affectiveness of top management and management performance indices. Our questionnaire based on the Affective Management Scorecard was employed to assess top managers’ recognition of the importance, as well as the actual practices of affective management. Top managers from 43 Thai organizations participated in the study. A correlation analysis was conducted to observe whether affective management indices would correlate with management performance indices, such as return on equity, return on assets, price to earnings ratio, and price to book value ratio. The findings showed that the results for organizations practicing affective management were positively correlated with their management performance in both profitability and good perceptions by investors. en_US
dc.description.abstract Zarządzanie afektywne (ang. affective management) jest nową koncepcją zarządzania zgodnie z którą procesy decyzyjne menedżerów powinny brać pod uwagę doświadczenia emocjonalne zainteresowanych stron. Aby wykazać, że ta koncepcja może mieć pozytywny wpływ na funkcjonowanie organizacji, autorzy pracy podejmują badanie relacji zachodzącej pomiędzy afektywnością kierownictwa firmy i wskaźnikami funkcjonowania organizacji. Autorzy proponują ankietę, opartą o Kartę Afektywnego Zarządzania, dla zbadania postrzegania ważności afektywnego zarządzania i stosowanych praktyk afektywnego zarządzania wśród menedżerów. Badanie zostało przeprowadzone na próbie 43 członków ścisłego kierownictwa firm w Tajlandii. Rezultaty analizy korelacji pomiędzy wskaźnikami afektywnego zarządzania i kluczowymi wskaźnikami rentowności firmy wskazują na istnienie pozytywnego związku pomiędzy praktykowaniem zarządzania afektywnego i rezultatami firm w zakresie ich rentowności oraz ich wartości rynkowej.
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Nowy Sacz School of Business – National-Louis University en_US
dc.rights Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ *
dc.subject affective management en_US
dc.subject stakeholde en_US
dc.subject management en_US
dc.subject affect en_US
dc.subject emotion en_US
dc.subject feeling en_US
dc.subject zarządzanie afektywne en_US
dc.subject interesariusze en_US
dc.subject zarządzanie en_US
dc.subject wpływ en_US
dc.subject emocje en_US
dc.subject uczucia en_US
dc.title Affective Management and its Effects on Management Performance en_US
dc.type article en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska Except where otherwise noted, this item's license is described as Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info