Abstract:
Celem niniejszej pracy magisterskiej jest prezentacja wzrastającej roli marketingu internetowego jako zjawiska, które rozwija się bardzo dynamicznie oraz przedstawienie nowych możliwości w zakresie promocji internetowej, które coraz częściej wykorzystywane są w podstawowej działalności marketingowej przedsiębiorstwa. Szczególnie zwrócono uwagę na działania marketingowe operatorów działających na polskim rynku telefonii komórkowej. W ostatniej części pracy przedstawione zostały wyniki zrealizowanych badań dotyczących aktywności i form promocji internetowej operatorów telefonii komórkowej w Polsce oraz dokonano ich analizy. Poza dokładnym opisem wyników w podziale na poszczególne zagadnienia, w końcowej części rozdziału przedstawiono wnioski ogólne z badania, odnoszące się do założonych w części metodologicznej problemów badawczych. Podjęty w pracy temat marketingu internetowego jest bardzo szeroki, obejmujący wiele narzędzi i form promocji internetowej. Niektóre z nich zostały opisane, jednakże niewątpliwie wzrasta zainteresowanie takimi narzędziami jak advergaming, który jest rodzajem interaktywnej gry łączącej w sobie element rozrywki z przekazem reklamowym. Równie dużą uwagę przedsiębiorstw poszukujących nowych grup docelowych przyciągają różnego rodzaju społeczności internetowe skupiające coraz większe ilości internatów. Jako że liczne badania potwierdzają nieustanny rozwój Internetu oraz dynamiczne opracowywanie nowych technologii, należy spodziewać się, że przez najbliższe lata wzrosną możliwości wykorzystania marketingu internetowego w działalności organizacji.