Abstract:
Usługi konwergentne oraz systemy zunifikowanej, ujednoliconej komunikacji (ang. UC Unified Communications) pozwalają na wdrożenie wewnątrz organizacji usług głosowych, wideo i określonych aplikacji w ramach jednej, skalowanej i uproszczonej, konwergętnej infrastruktury. Dzięki usługom konwergentnym przedsiębiorstwa mogą wykorzystać sieci nowej generacji z gwarantowaną klasą usług (ang. CoS – Class of Service), telefonią IP oraz systemami zunifikowanej komunikacji (UC). Celem pracy jest analiza właśnie systemów zunifikowanej komunikacji oraz zbadanie czy wdrożenie tych rozwiązań w przedsiębiorstwie przełoży się znacznie na obniżenie kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa (TCO ang. Total Cost of Ownership). Czy zwrot z inwestycji w rozwiązania UC będzie opłacalny (ang. ROI, Return on Investment) oraz czy rozwiązania zunifikowanej komunikacji mają wpływ na wzrost produktywności oraz elastyczności pracowników, zmieniając tym samym obraz tradycyjnej komunikacji w nową, elastyczną i przede wszystkim oszczędniejszą formę komunikowania się w przedsiębiorstwie. Wszelakie oszczędności dla przedsiębiorstwa w dzisiejszych czasach są niezwykle istotne. By efektywnie i merytorycznie przeprowadzić analizę systemów zunifikowanej komunikacji i korzyści jakie za sobą niesie ich wdrożenie w przedsiębiorstwie oraz udowodnienie założonych hipotez niezbędna jest również analiza i porównanie obecnie dostępnych technologii dostępu do sieci oraz analiza powodów dla których warto rozważyć w przedsiębiorstwie konwergencję sieci.