Charakterystyka audytu systemu jakości (wybrane zagadnienia)
Ładowanie...
Data
2010-05-17 14:48:08
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Abstrakt
Celem pracy jest charakterystyka proces audytu wewnętrznego systemu jakości opartego na PN-EN ISO 9001:2000. Przy tworzeniu pracy bazowałem na opracowaniach, stronach internetowych, normie PN-EN ISO 9001:2000 oraz wywiadach z audytorami. Audyty wewnętrzne mają za zadanie sprawdzić czy organizacja działa w sposób, w jaki zostało to określone w dokumentach, procedurach, instrukcjach, rozporządzeniach, procesach itp. Inaczej mówiąc celem audytów jakości jest ocena zgodności i skuteczności systemu jakości. Również wiele z takich wymagań może być zapisanych w polityce jakości. System zarządzania jakością jest coraz częściej wprowadzanym systemem pracy w przedsiębiorstwach, firmach czy też urzędach. Kierownictwo wdrażając system ISO 9001:2000 dba o przyszłość danej jednostki organizacyjnej, a tym samym o przyszłość własnego miejsca pracy. Prezentowana praca przedstawia w sposób elementarny sposoby realizacji audytów w różnych pod względem wielkości firmach. Wykazuje zalety sprawdzianów, trudności, na jakie natrafiają audytorzy, a także sposoby eliminacji powstałych niezgodności.
Opis
Słowa kluczowe
zarządzanie jakością, audyt wewnętrzny, polityka jakości, system zarządzania jakością, audyt jakości