Wpływ czynników ekologicznych na rozwój produktu na przykładzie branży motoryzacyjnej

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Paliwoda-Matiolańska, Adriana
dc.contributor.author Majerski, Maciej
dc.date.accessioned 2013-11-18T11:38:49Z
dc.date.available 2013-11-18T11:38:49Z
dc.date.issued 2010-06-02 13:01:49
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/1570
dc.description.abstract Celem pracy jest próba oceny na jakim etapie zaawansowania są prace nad ekologicznym źródłem napędu i jak duży postęp w tym kierunku poczyniono. Kiedy w Polsce zanotowano pierwsze przejawy prac nad alternatywnymi źródłami napędu w transporcie drogowym. Kolejnym zamiarem było sprawdzenie, która firma wprowadziła pierwszy seryjnie produkowany samochód przyjazny środowisku i w jakim stopniu był bardziej ekologiczny niż inne. Przedstawienie rożnych pomysłów, projektów alternatywnych oraz przedstawienie najbardziej efektywnych, mających największe szanse powodzenia przy obecnym poziomie rozwoju technologicznego. Zakres podmiotowy pracy – salon samochodowy „Toyota” w Nowym Sączu. W pracy zastosowano metody i techniki badawcze takie jak analiza źródeł wtórnych oraz źródeł pierwotnych. W badaniach pierwotnych wykorzystano metodę wywiadu pogłębionego. Przyjęto następującą hipotezę badawczą: Wyprodukowanie przez Toyotę seryjnego samochodu o napędzie hybrydowym wywarło wielki wpływ na zmiany w branży motoryzacyjnej, wymuszając na innych koncernach trend proekologiczny, który doprowadził do zwiększenia nakładów finansowych na rozwój i badania nad alternatywnymi źródłami napędu. W związku z kończącymi się zapasami paliwa, a co za tym idzie z rosnącą jego ceną, należy dokonać jak największych starań, aby tych rozwiązań alternatywnych było jak najwięcej i zacząć je wprowadzać w życie. Głównym przedstawicielem, który zaczął inwestować na szeroką skalę jest koncern Toyoty. To pierwszy producent, który wprowadził do produkcji seryjnej samochód o napędzie hybrydowym. Takie postępowanie Toyoty wymusza na pozostałych producentach działania w tym samym kierunku i zarazem przyczynia się do rozwoju nas samych. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject produkt pl
dc.subject ekologia pl
dc.subject rynek motoryzacyjny pl
dc.subject paliwa alternatywne pl
dc.subject rozwój produktu pl
dc.title Wpływ czynników ekologicznych na rozwój produktu na przykładzie branży motoryzacyjnej pl
dc.title.alternative The impact of ecological factors on product development in the automotive industry pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2013-11-18T10:29:57Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info