Abstract:
Za cel pracy postawiłam pytania: Czy reklama faktycznie jest głównym elementem wypromowania danego przedsiębiorstwa? Czy dzięki reklamie firma Shell rzeczywiście jest jednym z głównych dostawców paliwa na całym świecie? Czy potencjalny klient zna stacje Shell, jej reklamę i aktualne promocje? Moją pracę oparłam na informacjach głównie zaczerpniętych ze strony internetowej www.shell.pl, z własnych obserwacji, które uzyskałam dzięki 3-letniej pracy na stanowisku kasjer na jednej ze stacji Shell oraz na badaniach konsumenckich, które przeprowadziłam ankietując klientów stacji Shell. Każdy producent za główny cel stawia przyciągnięcie jak największej liczby lojalnych klientów. Należy jednak pamiętać, że naturalnym elementem zachowań rynkowych jest poszukiwanie nowych wrażeń i doświadczeń. Klient musi znać swoje potrzeby i wiedzieć, jak może wykorzystać reklamowany produkt. Dlatego tak ważna jest edukacja klienta. Jest to także pierwszy krok przy wprowadzeniu nowego produktu na rynek. Rynek nasycony jest produktami podobnymi do siebie. Ważne jest, aby firmy wytwarzały produkty o coraz to większej jakości, ciągle modernizowane i ulepszane, a co najważniejsze dostępne dla każdego klienta. Do przygotowania reklam jak każda inna firma, Shell także korzysta z promocji profesjonalistów, ludzi tworzących i z wyobraźnią, którzy potrafią połączyć odpowiedni przekaz reklamowy, ze środkiem przekazu, czasem i przestrzenią. Te wszystkie cechy posiadają także reklamy z udziałem stacji Shell i jej
produktów. Wyniki moich badań, wskazują jednak na brak znajomości reklam przez
osoby, które uczestniczyły w mojej ankiecie. Rynek jest zbyt przesiąknięty produktami,
aby wprowadzić na rynek nowy produkt bez skutecznej i dobrej reklamy.