dc.description.abstract |
Merytoryczna zawartość niniejszej pracy, mieszcząca się w trzech rozdziałach oraz metodologiczna w rozdziale czwartym – badawczym, mają na celu ukazanie wybranych przykładów internetowych reklam kosmetyków dla mężczyzn i ich wpływu na postawy zakupowe tej grupy odbiorców na wybranej próbie mężczyzn. Rozdziały teoretyczne prezentują syntetyczny przegląd wiedzy z dziedzin: komunikacji interpersonalnej, marketingu, psychologii perswazji oraz wybranych form reklam dostępnych w sieci. W rozdziale praktycznym znajdują się wyniki badania marketingowego i ich analiza. Problemem badawczym niniejszej pracy jest diagnoza i ocena skuteczności reklamy internetowej kosmetyków dla mężczyzn. Problem ten znajdzie swoje pogłębienie w analizie komparatystycznej postaw 179 studentów IV i V roku WSB-NLU w Nowym Sączu i Uniwersytetu Gdańskiego IV i V roku na Wydziale Zarządzania wobec reklamy internetowej kosmetyków. Metoda, za pomocą której zostało przeprowadzone badanie to analiza komparatystyczna. Narzędziem badawczym jest ankieta audytoryjna. Konkludując, należy zauważyć, że tak niechętny stosunek studentów do reklamy internetowej, wynika przede wszystkim z dużej ilości wszelkiego rodzaju komunikatów reklamowych w sieci. Bardzo często są one agresywne i utrudniają korzystanie z serwisów, zmuszając użytkownika do ich obejrzenia. Reklam w sieci nie da się jednak uniknąć. Z badań wynika, że studenci WSB w kształtowaniu swojej postawy wobec reklamy internetowej w większym stopniu niż studenci UG korzystają ze zdobytej w trakcie studiów wiedzy. W bardziej świadomy sposób korzystają również z Internetu jako: źródła potencjalnych informacji o nowych produktach, miejsca w którym można dokonać zakupu kosmetyków w atrakcyjnej cenie. |
pl |