Reklama i jej wpływ na decyzje zakupowe konsumentów

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Majczyna, Marek
dc.contributor.author Kolbusz, Magda
dc.date.accessioned 2013-11-21T20:10:59Z
dc.date.available 2013-11-21T20:10:59Z
dc.date.issued 2010-06-28 18:22:33
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/1671
dc.description.abstract Dzisiaj reklama jest wszechobecna, szczególnie w środkach masowego przekazu. Praca niniejsza składa się z trzech rozdziałów poświęconych reklamie oraz jej wpływie na decyzje zakupowe konsumentów. Celem opracowania stało się: zebranie informacji na temat tego, jak respondenci postrzegają reklamę, analiza sposobów podejmowania przez nich decyzji zakupowych, a w końcu uchwycenie związku pomiędzy wpływem reklamy a owymi decyzjami zakupowymi badanych konsumentów. Sondaż został przeprowadzony w jednym ze sklepów sieci Delikatesy Centrum w miejscowości Kołaczyce. W badaniu wzięło udział 40 osób. Jak się okazuje ankietowani nie robią zakupów pod wpływem reklam, czasem zdarza się jednak, że dana reklama ich zainteresuje i zachęci do kupna jakiegoś produktu. Odczucia po zakupie są różne. Zaskakujące jest to, że przebadani uważają, że najbardziej na reklamy podatne są kobiety. Większa część respondentów uważa, że dzieci są najbardziej narażone na wpływ reklam, osoby, które mają bardzo dobrą sytuację finansową oraz mieszkający w mieście. Przebadani doskonale zdają sobie sprawę z tego, że reklama manipuluje konsumentem, wykorzystując do tego jego niewiedzę i brak doświadczenia. Wiedzą również o tym, że reklamy nie podają konkretnych informacji na temat produktów, dlatego uważają, że nie są potrzebne do dokonywania prawidłowego zakupu i uważają, że dobry produkt nie potrzebuje reklamy. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject reklama pl
dc.subject techniki reklamy pl
dc.subject konsument pl
dc.subject decyzje konsumenckie pl
dc.subject badanie preferencji konsumenckich pl
dc.title Reklama i jej wpływ na decyzje zakupowe konsumentów pl
dc.title.alternative Advertising and its influence on customer purchasing decisions pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2013-11-21T12:00:43Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info