Abstract:
„Niech wraca do nas klient a nie wyrób” to motto przewodnie Polityki Jakości FLEXERGIS Sp. z o.o. Firma realizuje to poprzez: ciągłe doskonalenie elementów pracy i procesów, realizowanych przez wszystkich pracowników; dążenie do minimalizowania ilości
reklamacji i wyrobów niezgodnych przez szczegółową analizę i podejmowanie działań
zaradczych; utrzymanie wysoko wykwalifikowanej załogi na każdym stanowisku; ciągłe
monitorowanie, mierzenie i analizowanie procesów; oraz przez określenie celów dotyczących jakości i kontrolowanie ich realizacji. W pracy starano się ukazać jak zmieniła się firma po uzyskaniu certyfikatu Sytemu Zarządzania Jakością ISO 9001:2000. Jakie rzeczy poprawiono, co zmieniono w funkcjonowaniu spółki, aby spełniać coraz większe z roku na rok wymagania klientów. FLEXERGIS Sp. z o.o. w przeciągu kilku lat od rozpoczęcia wprowadzania Systemu Zarządzania Jakością ISO do roku 2010 stała się jedną z najbardziej nowoczesnych i
docenianą przez klientów drukarnią fleksograficzną w Polsce. Poprawa renomy firmy,
podniesienie jej pozycji wśród firm konkurencyjnych i lepszy image stały się możliwe dzięki Certyfikacji ISO i możliwości umieszczenia loga jednostki certyfikującej na dokumentach, ofertach i reklamach. Po uzyskaniu certyfikatu ISO można zaobserwować również wzrost efektywności firmy i jej pracowników, którzy bardziej utożsamiają się z firmą, przez co ich praca stała się wydajniejsza.