dc.description.abstract |
Przy redagowaniu niniejszej pracy zwrócono głównie uwagę na strategię rozwoju organizacji, jej typy i proces budowy. W pisaniu pracy pomocna była literatura z tematyki zarządzania strategicznego oraz organizacji non–profit, ponadto korzystano ze stron internetowych z tejże tematyki oraz z materiałów udostępnionych z Mościckiego Centrum Kultury. Praca składa się z trzech rozdziałów, gdzie w pierwszym opisano funkcjonowanie strategii rozwojowej organizacji oraz organizacji non–profit, ponadto omówiono typy strategii szczególnie wykorzystywane w tego typu instytucjach. Rozdział drugi w całości został poświęcony sektorowi kultury w Tarnowie, a w szczególności Mościckiemu Centrum Kultury. Ostatni trzeci rozdział prezentuje misje i cele MCK, zastosowane w nim analizy strategiczne oraz założenia strategii rozwojowej. Mościckie Centrum Kultury po założeniu sobie realizacji celów strategicznych i dokonaniu różnego rodzaju analiz (w tym – metodą scenariuszową, oceną kluczowych czynników sukcesu, punktową oceną atrakcyjności sektora, analizą potencjału rozwojowego), a także przeprowadzeniu analizy SWOT przyjęła strategię konserwatywną. W ramach tej strategii rozbito działania na poszczególne strategie: promocję rynku, rozwój rynku, wdrażanie nowych i wzbogacanie starych form propagowania kultury, strategię lidera rynkowego – strategię innowacyjną. Poszczególne działania postanowiono realizować metodą kompleksowo – stopniową, ze względu na charakter struktury organizacyjnej organizacji i jej wielkość. Sektor organizacji non-profit ciągle się rozwija. Co roku przybywa około 5000 organizacji. Pojawiają się nowe szanse związane z możliwością pozyskiwania pieniędzy z 1% podatku, czy też z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej. Wokół organizacji non - profit zaczyna wytwarzać się korzystny klimat, który Mościckie Centrum Kultury powinno wykorzystać. |
pl |