Opracowanie założeń strategii rozwojowej Mościckiego Centrum Kultury w Tarnowie Mościcach

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Pająk, Wojciech
dc.contributor.author Kwolek, Cecylia
dc.date.accessioned 2013-11-22T19:15:56Z
dc.date.available 2013-11-22T19:15:56Z
dc.date.issued 2010-07-01 18:06:50
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/1681
dc.description.abstract Przy redagowaniu niniejszej pracy zwrócono głównie uwagę na strategię rozwoju organizacji, jej typy i proces budowy. W pisaniu pracy pomocna była literatura z tematyki zarządzania strategicznego oraz organizacji non–profit, ponadto korzystano ze stron internetowych z tejże tematyki oraz z materiałów udostępnionych z Mościckiego Centrum Kultury. Praca składa się z trzech rozdziałów, gdzie w pierwszym opisano funkcjonowanie strategii rozwojowej organizacji oraz organizacji non–profit, ponadto omówiono typy strategii szczególnie wykorzystywane w tego typu instytucjach. Rozdział drugi w całości został poświęcony sektorowi kultury w Tarnowie, a w szczególności Mościckiemu Centrum Kultury. Ostatni trzeci rozdział prezentuje misje i cele MCK, zastosowane w nim analizy strategiczne oraz założenia strategii rozwojowej. Mościckie Centrum Kultury po założeniu sobie realizacji celów strategicznych i dokonaniu różnego rodzaju analiz (w tym – metodą scenariuszową, oceną kluczowych czynników sukcesu, punktową oceną atrakcyjności sektora, analizą potencjału rozwojowego), a także przeprowadzeniu analizy SWOT przyjęła strategię konserwatywną. W ramach tej strategii rozbito działania na poszczególne strategie: promocję rynku, rozwój rynku, wdrażanie nowych i wzbogacanie starych form propagowania kultury, strategię lidera rynkowego – strategię innowacyjną. Poszczególne działania postanowiono realizować metodą kompleksowo – stopniową, ze względu na charakter struktury organizacyjnej organizacji i jej wielkość. Sektor organizacji non-profit ciągle się rozwija. Co roku przybywa około 5000 organizacji. Pojawiają się nowe szanse związane z możliwością pozyskiwania pieniędzy z 1% podatku, czy też z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej. Wokół organizacji non - profit zaczyna wytwarzać się korzystny klimat, który Mościckie Centrum Kultury powinno wykorzystać. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject instytucje kulturalne pl
dc.subject strategia zarządzania pl
dc.subject kultura pl
dc.subject zarządzanie organizacją non-profit pl
dc.subject metody zarządzania pl
dc.title Opracowanie założeń strategii rozwojowej Mościckiego Centrum Kultury w Tarnowie Mościcach pl
dc.title.alternative The analysis of the development strategy assumptions for Mościckie Centrum Kultury in Tarnów Mościce pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2013-11-21T12:00:48Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info