Abstract:
Tematem pracy jest komunikacja marketingowa w działalności sieciowej firmy AVON. W pierwszym rozdziale pracy starano się przedstawić szeroko rozumiane pojęcie jakim jest marketing oraz jego znaczenie na rynku globalnym. Wyjaśniono również podstawowe pojęcia oraz terminologię związaną z marketingiem, by następnie dzięki temu, można było lepiej zrozumieć jego istotę. Drugi rozdział pracy zawiera charakterystykę komunikacji marketingowej i przedstawia nowe możliwości dla tej dziedziny wiedzy, jakie ujawniają się w toku nasilających się procesów globalizacyjnych. Na tym tle ukazano marketing wielopoziomowy oraz partnerski jako współczesne zjawiska społeczne. W rozdziale tym zaprezentowano instrumenty oraz modele komunikacji marketingowej występujące w środowisku międzykulturowym. Rozdział trzeci zawiera pogłębioną analizę współczesnego marketingu, a mianowicie marketingu partnerskiego i wielopoziomowego. Rozdział zawiera także charakterystykę planowania marketingowego, jego procedury. Marketing wielopoziomowy, poprzez jego funkcje i cele jest zbliżony do marketingu partnerskiego oraz jest siłą napędową działalności firmy AVON, o której jest mowa w ostatnim, badawczym rozdziale pracy. Przybliżono w nim strukturę organizacyjną oraz kierunki rozwoju tej firmy sieciowej. Z przeprowadzonych badań wynika, że zarówno konsultantki, współpracujące z Avon jak i jej klientki, mają pozytywne zdanie na temat firmy. Są też wobec niej lojalne, a za ciężką pracę oraz zakup produktów za większą kwotę otrzymują różnego rodzaju bonusy i prezenty co motywuje je do dalszego działania.