Abstract:
Celem mojej pracy magisterskiej oraz związanych z nią badań jest uzyskanie odpowiedzi na pytania dotyczące portali społecznościowych, a dokładniej mówiąc kto oraz do czego wykorzystuje portale społecznościowe w swoim życiu codziennym. Moje badania mają pokazać czy stan cywilny jest elementem decydującym o tym co skłoniło daną osobę do zarejestrowania się na portalu Nasza-klasa.pl, czy rekomendacja znajomych jest ważniejsza niż reklama umieszczona na stronach internetowych oraz czy wielkość miejscowości istotnie wpływa na powód dla jakiego dana osoba zarejestrowała się na portalu Nasza-klasa. Ważnym elementem badań jest także określenie cech użytkowników portali społecznościowych oraz celów dla których decydują się oni na dołączenie do wirtualnych społeczności. Przeprowadzone badania mają charakter eksploracyjny oraz opisowy. Do przeprowadzenia badań wykorzystano ankietę stworzoną w formie strony internetowej i umieszczoną pod adresem www.pracamgr.com.pl. Przeprowadzone badanie udowodniło, że rekomendacja znajomych jest ważniejsza niż reklama telewizyjna, radiowa, prasowa czy internetowa. Respondenci odpowiedzieli, że najlepszą reklamą produktu czy usługi jest właśnie rekomendacja. Rekomendacja dla tych osób jest elementem reklamy, która pomoże im w podjęciu decyzji o zakupie. Badania potwierdziły również to, że rekomendacje znajomych są powodem, dla którego osoby decydują się na rejestrację na danym portalu społecznościowym.