Promocja jako instrument marketingu-mix (na przykładzie firmy Generali Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. filia Nowy Sącz)

Ładowanie...
Miniatura

Data

2010-07-13 13:26:50

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Z uwagi na swą specyfikę sektor ubezpieczeniowy wymaga odrębnego potraktowania. Niematerialność oferowanych usług powoduje, iż należy dokonać nieco innego doboru instrumentów marketingu-mix niż w przypadku sprzedaży produktów konsumpcyjnych. Wobec powyższego wydaje się, że podjęcie analizy w zakresie promocji usług ubezpieczeniowych jako instrumentu marketingu-mix jest w pełni uzasadnione. Zasadniczym celem pracy jest przedstawienie narzędzi promocji usług ubezpieczeniowych jako instrumentu marketingu-mix. Tak sformułowany cel wymaga omówienia marketingu-mix i jego instrumentów, przedstawienia promocji-mix i jej narzędzi, oraz zanalizowania koncepcji promocji-mix usług ubezpieczeniowych. Powyższe zagadnienie rozważy się w skali mikroekonomicznej na przykładzie firmy Generali Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. filia Nowy Sącz. W pracy astosuje się analizę i syntezę jako metody badawcze. Praca składa się z dwóch zasadniczych części - teoretycznej i badawczej (koncepcyjnej). W części teoretycznej (rozdz. 2 i 3) omówi się (z punktu widzenia producenta): produkt, cenę, promocję, dystrybucję i personel oraz (z punktu widzenia klienta): korzyści dla klienta, koszt, wygoda nabycia i komunikacja społeczna jako podstawowe instrumenty marketingu-mix oraz reklamę, promocję sprzedaży, public relations i publicity, sprzedaż osobistą, marketing bezpośredni, merchandising i sponsoring jako narzędzia promocji-mix. W części badawczej (rozdz. 4) zanalizuje się zastosowanie narzędzi promocji usług ubezpieczeniowych jakie stosuje firma Generali T.U. S.A. w celu pozyskiwania nowych klientów.

Opis

Słowa kluczowe

marketing-mix, promocja, reklama, merchandising

Cytowanie