dc.description.abstract |
W opracowaniu tym omówiona została działalność Centrum Medycznego Ujastek w Krakowie w kontekście procesu komunikacji wewnętrznej, stosowanych narzędzi oraz ich skuteczności. W każdym przedsiębiorstwie istnieją narzędzia komunikacji wewnętrznej, lecz nie w każdej organizacji jest to dobrze zorganizowany system. Komunikacja towarzyszy bieżącej działalności firmy, nieodzownym zmianom, kryzysom czy też strategicznym reorganizacjom. Proces komunikacji wewnętrznej jest niezwykle istotny i dlatego ranga tego systemu powinna mieć znaczenie strategiczne dla trwałego i zyskownego funkcjonowania organizacji. Praca poświęcona jest specyfice komunikacji wewnętrznej w centrum medycznym.W opracowaniu charakterystyce poddano wpływ komunikacji wewnętrznej na jakość usług oraz efektywność organizacji. Przedstawiono system komunikacji w sytuacji zmiany i kryzysu, komunikację niewerbalną, a także omówiono metody i narzędzia komunikacji wewnętrznej. Rozdział empiryczny opisuje przedsiębiorstwo, jego rodzaj działalności oraz warunku w jakich przyszło mu działać. W celu zebrania materiałów przeprowadzono szereg rozmów z pracownikami firmy, dokonano własnej obserwacji oraz przeprowadzono badanie ankietowe. Ankieta miała na celu zbadanie warunków pracy i kultury firmy, relacji między pracownikami oraz pracownikami i zarządem w kontekście istniejącego systemu komunikacji wewnętrznej. Z tego względu ocena efektywności systemu komunikacji wewnętrznej oparta jest na subiektywnych wypowiedziach pracowników oraz własnej
obserwacji badacza.
Dzięki przeprowadzonemu badaniu udało się zlokalizować liczne formy
komunikacji w firmie UJASTEK z otoczeniem wewnętrznym, jak również ustalić ich
szczegółowy opis oraz określić znaczenie i role poszczególnych kanałów komunikacji
wewnątrz przedsiębiorstwa. |
pl |