Decyzje podejmowane przez konsumentów przy wyborze oferty produktowej na przykładzie artykułów spożywczych

Ładowanie...
Miniatura

Data

2010-07-26 19:57:21

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem niniejszej pracy była ocena zachowań i postaw konsumentów w zakresie zakupu produktów i marek spożywczych, a co za tym idzie określenie wpływu cech produktu na postępowanie konsumenta. Dlatego należy udowodnić, że decyzje nabywcze konsumenta przy zakupie artykułów spożywczych są uzależnione od poszczególnych cech produktu. Przedmiotem rozważań zawartych w pracy są decyzje podejmowane przez konsumentów przy zakupie produktów na rynku artykułów spożywczych. Aby czynnik zakupowy mógł powstać, musi zaistnieć decyzja o zakupie dowolnego produktu. Proces decyzyjny jest więc efektem działania na psychikę człowieka danego bodźca. Innymi słowy można powiedzieć, że podejmowanie decyzji polega na wyborze określonego działania z zestawu możliwych czynności. Podsumowując można stwierdzić, że zachowania konsumentów podlegają stopniowym zmianom. Na rozwijającym się rynku artykułów spożywczych, konsumenci coraz bardziej świadomie dokonują wyborów, kierując się coraz częściej czynnikami nie tylko cenowymi ale także marką lub smakiem. Rosnąca świadomość klientów odnajduje odzwierciedlenie w większym zainteresowaniu produktami o wysokiej jakości oraz bardziej wyszukanym smaku.

Opis

Słowa kluczowe

konsument, decyzje konsumenckie, artykuły spożywcze, marketing-mix, produkt

Cytowanie