Abstract:
Celem niniejszej pracy była ocena zachowań i postaw konsumentów w zakresie
zakupu produktów i marek spożywczych, a co za tym idzie określenie wpływu cech produktu na postępowanie konsumenta. Dlatego należy udowodnić, że decyzje nabywcze konsumenta przy zakupie artykułów spożywczych są uzależnione od poszczególnych cech produktu. Przedmiotem rozważań zawartych w pracy są decyzje podejmowane przez konsumentów przy zakupie produktów na rynku artykułów spożywczych. Aby czynnik zakupowy mógł powstać, musi zaistnieć decyzja o zakupie dowolnego produktu. Proces decyzyjny jest więc efektem działania na psychikę człowieka danego bodźca. Innymi słowy można powiedzieć, że podejmowanie decyzji polega na wyborze określonego działania z zestawu możliwych czynności. Podsumowując można stwierdzić, że zachowania konsumentów podlegają stopniowym zmianom. Na rozwijającym się rynku artykułów spożywczych, konsumenci coraz bardziej świadomie dokonują wyborów, kierując się coraz częściej czynnikami nie tylko cenowymi ale także marką lub smakiem. Rosnąca świadomość klientów odnajduje odzwierciedlenie w większym zainteresowaniu produktami o wysokiej jakości oraz bardziej wyszukanym smaku.