dc.description.abstract |
Internet nadaje się wręcz idealnie do prowadzenia działalności gospodarczej, wzmacniania jej czy też promocji. Niniejsza praca traktuje o turystyce oraz o tym w jaki sposób promować działania turystyczne właśnie z wykorzystaniem Internetu. Celem pracy jest pokazanie jak można wykorzystać globalną sieć do promocji turystyki oraz w jaki sposób wykorzystywać narzędzia marketingu – mix w odniesieniu do turystyki. Celem badawczym pracy jest sprawdzenie w jaki sposób Internet jest wykorzystywany w promocji turystyki, a także analiza narzędzi i możliwości jakie daje Internet w obrębie tej tematyki. Dla tych celów przeanalizowano sposób wykorzystania Internetu pod kątem działań związanych z promocją turystyki. Sformułowano następujące problemy badawcze:
1. Czy Internet pomaga w promowaniu turystyki?
2. Czy promowanie usług i produktów w Internecie zwiększa ich atrakcyjność?
3. Czy Internet jest dobrym źródłem informacji o produktach i usługach turystycznych?
4. W jakich konkretnie celach jest wykorzystywany Internet w odniesieniu
do korzystania z usług i produktów turystycznych?
Dla potrzeb pracy zdecydowano się zastosować metodę badawczą jaką jest sondaż diagnostyczny. Stosownie do wybranej metody badawczej posłużono się techniką ankiety, w celu uzyskania materiału empirycznego. Badania ankietowe przeprowadzone zostały w marcu 2010 roku na terenie uczelni WSB – NLU w Nowym Sączu. Analizując wyniki można stwierdzić, iż obecnie Internet nadaje się najlepiej do wyszukiwania informacji na temat usług i produktów turystycznych, jest także najszybszy najtańszy spośród pozostałych mediów. |
pl |