Reklama telewizyjna w odbiorze dzieci w wieku wczesnoszkolnym na przykładzie uczniów Szkoły Podstawowej w Pleśnej.

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Głuc, Krzysztof
dc.contributor.author Gierałt, Sylwia
dc.date.accessioned 2013-11-26T12:05:50Z
dc.date.available 2013-11-26T12:05:50Z
dc.date.issued 2010-08-19 08:10:55
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/1763
dc.description.abstract Celem badawczym pracy było przedstawienie głównych cech odbioru reklam telewizyjnych przez dzieci oraz ich odczuć związanych z tymże odbiorem. Przed dokonaniem tego badania, na podstawie literatury przedmiotu, postawiono kilka hipotez szczegółowych: 1. Dzieci w wieku wczesnoszkolnym posiadają znaczną wiedzę na temat reklamy. 2. Dzieci w wieku wczesnoszkolnym wykazują przychylny stosunek względem reklam telewizyjnych. 3. Badane dzieci preferują głównie reklamy skierowane do nich ( z udziałem dzieci lub zwierząt ), w których występują rzeczywiste postaci (aktorzy) oraz takie, które są przede wszystkim zabawne i atrakcyjne muzycznie. 4. Pomimo, iż dzieci w wieku wczesnoszkolnym wykazują znaczny krytycyzm względem reklam, to jednak w dużym stopniu angażują się w ich oglądanie oraz wykazują dużą chęć posiadania reklamowanych produktów. 5. Charakterystyczną cechą odbioru reklam przez dzieci jest, bardzo dobre zapamiętywanie nazw reklamowanych produktów. Na potrzeby pracy przeprowadzono badania ankietowe na grupie 77 uczniów klas drugich i trzecich szkoły podstawowej. Wyniki badań pokazały, że dzieci wczesnoszkolne, podobnie jak dorośli, żywią coraz większą niechęć do wszechobecnej reklamy, ale mimowolnie ją oglądają, a w konsekwencji proszą rodziców o zakup reklamowanych produktów, wykazując przy tym typowe, dziecięce preferencje. Podsumowując, sposób traktowania reklam nie jest tak naprawdę ważny, gdyż i tak stanowią one część naszego życia, z drugiej strony, reklamy są ważnym elementem współczesnej kultury. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject marketing-mix pl
dc.subject reklama pl
dc.subject reklama telewizyjna pl
dc.subject psychologia reklamy pl
dc.title Reklama telewizyjna w odbiorze dzieci w wieku wczesnoszkolnym na przykładzie uczniów Szkoły Podstawowej w Pleśnej. pl
dc.title.alternative TV commercials in elementary school children’s perception on the example of students at Elementary School in Pleśna pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2013-11-26T08:45:11Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info