Celem badań jest ukazanie reakcji społeczeństwa na występowanie elementów
erotyzmu w reklamach. W pracy ustaliłem stopień, w jakim Polacy lubią oglądać reklamy;
w szczególności zaś, w jakim stopniu podoba im się erotyzm w reklamie; co kojarzy się
im z erotyzmem oraz w jakim stopniu uzasadnione jest dla nich użycie erotyzmu
w reklamach różnego rodzaju produktów i usług. Z przeprowadzonych badań wynika,
że istnieje istotna różnica pomiędzy wiekiem ankietowanych a stopniem w jakim lubią
oglądać reklamy. Respondenci w wieku od 18 do 30 lat bardziej lubią oglądać reklamy,
niż osoby powyżej 50 roku życia. Ponadto mężczyznom, bardziej niż kobietom, podoba się
erotyzm występujący w reklamach oraz częściej niż kobiety są w stanie zwrócić uwagę na
reklamy o zabarwieniu erotycznym. W oczach dużej liczby mężczyzn wizerunek produktu,
którego reklama jest nasycona erotyzmem, jest atrakcyjny i częściej niż kobiety są w stanie
kupić reklamowany produkt lub usługę. Z badań wynika również, że osoba która ma częstsze skojarzenia erotyczne ma prawie dwa i pół razu większą szansę na zapamiętanie produktu lub usługi, w której reklamie występowały elementy erotyzmu.
The main aim of the research is showing how society reacts to erotic elements
in advertising. Collected information allowed to evaluate how much the Poles like watching
advertising, especially how much they like eroticism in advertising. It presents what people
associate with eroticism and in which kinds of products or services advertising eroticism
is considered justifiable. This research documented that there exists a significant difference
between age of interviewees and their attitudes towards advertisements. The reaction towards
eroticism in advertising depended also on the gender of interviewees. For instance, men prefer
more than women the occurrence of eroticism in advertising and men more often pay
attention to advertising which contains erotic elements. The analysis revealed that a person
who has more erotic connotations is able to remember 2.5 times more effectively a product
or service, which was advertised by the use of erotic elements in it.