Abstract:
Celem niniejszej pracy jest dokonanie segmentacji klientów jednej z firm branży turystycznej, tj. „Ośrodek Sportów Wodnych Wietrznice” oraz wytyczenie strategii na przyszłość. Praca składa się z dwóch części, teoretycznej i empirycznej. W części teoretycznej przedstawiono ogólne założenia i zasady segmentacji rynku. Część empiryczna w całości dotyczy funkcjonowania Ośrodka Sportów Wodnych Wietrznice. Praca składa się z czterech rozdziałów W pracy wykorzystano literaturę przedmiotu z zakresu marketingu i
zarządzania, zasoby sieci Internet, własne badania oraz wywiady z licznymi osobami mającymi istotne informacje na temat historii i wcześniejszych lat funkcjonowania. W pracy została przeprowadzona segmentacja a’piori, w celu wyłonienia grup klientów, na których będzie można opierać dalszą działalność ośrodka. Informacje do przeprowadzenia segmentacji, zbierane były za pomocą kwestionariusza ankietowego. W badaniu wzięło udział 168 respondentów. Na podstawie udzielonych informacji możliwe było dokonanie podziału klientów ośrodka na 24 grupy odbiorców, z czego wydzielono 5 segmentów (początkujący, pasjonaci, nastolatki, zawodnicy, dojrzali). W oparciu o wyniki przeprowadzonej ankiety została zbudowana oferta ośrodka. A przeprowadzone badania pozwoliły określić grupy osób, do których kierowana będzie oferta ośrodka. Przeprowadzenie segmentacji, oraz wytyczenie ścieżki rozwoju Ośrodka będzie systematycznie wprowadzane w życie, aby Ośrodek mógł rozwijać się prężnie i aby miejsce to było symbolem aktywnego spędzania czasu.