Abstract:
Celem pracy jest identyfikacja problematyki zastosowania techniki product placement
w promowaniu oferty przedsiębiorstwa. Celem pracy jest również pokazanie zastosowania tej techniki promocji w działalności wybranych organizacji. pokazanie techniki plasowania produktów w ujęciu teoretycznym i praktycznym. Część teoretyczną zawierają rozdziały I-III, natomiast część praktyczna została przedstawiona w rozdziale IV.
Hipotezy badawcze, które zostały postawione w celu przeprowadzenia analizy badań
brzmią następująco:
H1: Studenci Wyższej Szkoły Biznesu-National Louis University w Nowym Sączu potrafią
rozpoznać ukrytą reklamę marek w produkcjach telewizyjnych.
H2: Studenci IV i V roku mają większą świadomość i wiedzę na temat techniki product
placement w porównaniu ze studentami z I i II roku.
H3: Najczęściej wymienianą marką przez studentów WSB-NLU jest Suzuki.
W pracy przyjęto metodę badania w formie audytoryjnej przy pomocy kwestionariusz ankiety, którą przeprowadzono na grupie 80 studentów WSB-NLU. Większość studentów i studentek kojarzy product placement z telewizji. Jest to forma dla nich bardziej dogodna niż tradycyjny blok reklamowy. Studenci zazwyczaj mają neutralne podejście do techniki lokowania produktów. Najlepiej rozpoznawanym produktem elektronicznym okazał się telefon komórkowy. Studenci również często zwracają uwagę na plasowanie produktów motoryzacyjnych. Metoda product placement to dobre rozwiązanie dla wielu przedsiębiorstw.