Psychologiczne i społeczne uwarunkowania zachowań konsumenckich studentów w odbiorze reklamy telewizyjnej

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tomalska, Halina
dc.contributor.author Dybiec, Anna
dc.date.accessioned 2013-12-04T09:54:00Z
dc.date.available 2013-12-04T09:54:00Z
dc.date.issued 2008-12-03 22:36:10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/1967
dc.description.abstract Interesującym zagadnieniem teoretycznym oraz praktycznym jest poszukiwanie odpowiedzi na pytanie dotyczące przyczyn oraz przejawów zachowań konsumenckich. Jest to jednak bardzo trudne, gdyż podporządkowane jest wielu uwarunkowaniom zarówno psychologicznym jak i społecznym. Niniejsza praca jest właśnie poświęcona ukazaniu zachowań konsumenckich studentów oraz czynników społecznych i psychologicznych, jakie na tę grupę odbiorców wpływają. Jednym z głównych powodów, dla których zainteresowała mnie właśnie ta tematyka jest poznanie mechanizmów zachowań tak szczególnych odbiorców reklam jak studenci uczelni ekonomicznej. Ich opinie pozwolą uzyskać materiał badawczy do analizy ich zachowań konsumenckich. Czynnik społeczny odgrywa bardzo istotną rolę w kreowaniu zachowań konsumenckich człowieka a w szczególności studentów. Jako grupa ludzi młodych, gdzie dopiero następuje kształtowanie osobowości wpływ, jaki wywiera na nich społeczeństwo jest bardzo duży. Chcąc „być” oraz należeć do grupy rówieśników trzeba podporządkować się panującym regułom i normom. Często związane jest to z podążaniem za panującą modą. Równie ważnym czynnikiem oddziałującym na decyzje konsumenckie jest czynnik psychologiczny. Całość procesów związanych z zachowaniami i podejmowaniem decyzji konsumenckich to kwestia nadzwyczaj złożona. Emocje oraz odczuwane potrzeby potrafią sterować zachowaniami ludzkimi, w tak silnym stopniu, iż wpływają na decyzję konsumenckie. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject marketing pl
dc.subject konsument pl
dc.subject zachowania konsumenta pl
dc.subject reklama pl
dc.subject reklama telewizyjna pl
dc.subject decyzje konsumenckie pl
dc.subject studenci pl
dc.title Psychologiczne i społeczne uwarunkowania zachowań konsumenckich studentów w odbiorze reklamy telewizyjnej pl
dc.title.alternative Psychological and social conditions of students consumption behaviour in response to tv publicity pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-12-02T15:22:12Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info