Analiza wizerunku marki na przykładzie marki Red Bull.

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Rutkowski, Marek
dc.contributor.author Kroma, Jakub
dc.date.accessioned 2013-12-06T07:42:28Z
dc.date.available 2013-12-06T07:42:28Z
dc.date.issued 2013-09-10 00:03:36
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/2043
dc.description.abstract Głównym celem niniejszej pracy było dowiedzenie się głównie tego, jak konsumenci postrzegają markę Red Bull, z czym się im ona kojarzy i jak się z nią utożsamiają. Ponadto celem pracy było poznanie zachowań i opinii respondentów na temat marki. Badania zostały przeprowadzone z wykorzystaniem techniki ankiety internetowej. Wyniki pokazują, w jaki sposób potencjalni klienci oceniają markę Red Bull i jej działania marketingowe oraz to, jak firma Red Bull zwraca, szczególną uwagę, na wysoką jakość proponowanego przez siebie produktu. Na równi marka dba o wizerunek i prestiż napoju. Wśród kwestii, na których się skupiłem było również poznanie zachowań nabywczych i konsumpcyjnych związanych z napojami energetycznymi Red Bull oraz identyfikację postaw wobec marki. Najważniejszy wniosek z przeprowadzonej analizy to fakt, że konsumenci cały czas wysuwają Red Bulla na pierwsze miejsce, opisując markę jako lidera rynku napojów energetycznych. Kolejnym ważnym wnioskiem wynikającym z badania ankietowanego, przeprowadzonego na próbie stu osób, jest zaufanie klientów co do wysokiej jakości produktu, o który tak bardzo dba Red Bull. Równie ważny dla ankietowanych jest smak napoju, który oceniają bardzo wysoko. Ponadto Red Bull kojarzy się znacznej większości respondentów ze światem sportu. Może to wynikać z tego, że Red Bull angażuje się i sponsoruje liczne, głośne i medialne wydarzenia sportowe. Większość konsumentów przekonanych jest, że jest to produkt globalny i wiele osób się z nim utożsamia, czyniąc tym samym skojarzenie oscylujące wokół świata sportów ekstremalnych. A zatem reasumując Red Bull, pomimo dużej konkurencji na rynku polskim i światowym, jest ciągle wiodącą marką wśród napojów energetycznych. pl
dc.description.abstract The main point of this study was to find out how consumers perceive the Red Bull brand, with what it is associated to them and how do they identify themselves with it. Moreover, the aim of the study was to know the behavior and opinions of respondents about the brand. The study was conducted via an online survey. The results show that, on how potential customers evaluate the Red Bull brand and its marketing activities, and how the company Red Bull returns, close attention to the high quality of their proposed product. As well as brand takes care of the image and prestige of the drink. Among the issues on which I focused on was the knowledge of consumer's buying behavior related to Red Bull energy drinks and identify attitudes towards the brand. The main conclusion of the analysis is that consumers still stand out Red Bull on the first place, describing the brand as a market leader in energy drinks. Another important finding from the survey respondent, conducted on a sample of a hundred people, it is the trust of customers as a high quality product, who cares so much Red Bull. Equally important to the respondents is the taste of the drink, which rate very highly. This may be due to the fact that Red Bull is committed to and is sponsored by numerous media loud and sporting events. Most consumers are convinced that this is a global product and many people identify themselves with it, thus making the association revolving around the world of extreme sports. So, to sum up, despite strong competition on the Polish market and the world markets Red Bull is still the leading brand of energy drinks. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject marka pl
dc.subject wizerunek pl
dc.subject tożsamość pl
dc.subject obserwacja pl
dc.subject produkt pl
dc.subject reklama pl
dc.subject marketing pl
dc.subject napoje energetyczne pl
dc.subject strategia marki pl
dc.subject zachowania konsumenta pl
dc.subject brand pl
dc.subject image pl
dc.subject identity pl
dc.subject observation pl
dc.subject product pl
dc.subject advertising pl
dc.subject energy drinks pl
dc.subject brand strategy pl
dc.subject consumer behavior pl
dc.title Analiza wizerunku marki na przykładzie marki Red Bull. pl
dc.title.alternative The analysis of brand image on the example of the Red Bull brand. pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-12-05T13:47:55Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info