dc.description.abstract |
Celem pracy było poznanie teorii na ten temat kształtowania przekazu reklamowego
i przyciągania uwagi docelowego odbiorcy przekazu oraz analiza wybranych przekazów
reklamowych i ich weryfikacja poprzez opinie respondentów. Praca składa się z dwóch części. Pierwsze dwa rozdziały obejmują teoretyczne rozważania na temat przekazu reklamowego. Kolejne dwa rozdziały stanowią część empiryczną, której źródłem informacji są badania ankietowe. Praca została napisana w oparciu o literaturę przedmiotu głównie z zakresu promocji, z wyszczególnieniem reklamy oraz zachowań klienta. Przeprowadzono także badania ankietowe dotyczące reakcji konsumentów na wybrane przekazy reklamowe. Celem badania była próba poznania opinii oraz określenia postaw nabywców wobec wybranych przekazów reklamowych oraz ich elementów. W badaniu wzięło udział 150 respondentów, zróżnicowanych pod względem: płci, wieku, wykształcenia, aktywności zawodowej, ilości czasu spędzanej dziennie przed telewizorem oraz dochodów netto na członka rodziny. W pracy postawiono następujące hipotezy badawcze:
H1 Odbiorca przekazu reklamowego koncentrując się na elementach w reklamie, które
szokują, nie skupia się na marce ani treści przesłania reklamowego.
H2 W przyciąganiu uwagi odbiorców zupełnie inne elementy koncentrują uwagę kobiet, a inne mężczyzn.
Wyniki badań pokazują znaczna większość ankietowanych deklaruje, że zwraca uwagę na markę i na treść przekazu reklamowego, a płeć odgrywa znaczącą rolę w percepcji przekazu, co należy uwzględniać przy budowaniu reklam. |
pl |