dc.contributor.advisor |
Rutkowski, Marek |
|
dc.contributor.author |
Garwol, Katarzyna |
|
dc.date.accessioned |
2013-12-07T09:56:41Z |
|
dc.date.available |
2013-12-07T09:56:41Z |
|
dc.date.issued |
2013-08-28 19:52:16 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11199/2088 |
|
dc.description.abstract |
Proces kształtowania cen to jeden z najważniejszych procesów odbywających się w
przedsiębiorstwie. Właściwa polityka cenowa przedsiębiorstwa jest jednym z kluczowych
warunków jego przetrwania i rozwoju. Aby prowadzić świadomą politykę cenową niezbędne jest zrozumienie, czym jest cena dla konsumenta oraz jakie elementy wpływają na jej poziom i postrzeganie.
Celem pracy są rozważania na temat kształtowania inteligencji cenowej
przedsiębiorstwa. Dla realizacji celu przeprowadzono studia literaturowe, analizę informacji ze źródeł wtórnych oraz badania bezpośrednie. Celem tych badań była analiza polityki cenowej wybranych obiektów hotelowych funkcjonujących na Sądecczyźnie. W badaniach jakościowych przeprowadzonych za pomocą indywidualnych wywiadów pogłębionych wzięli udział menedżerowie odpowiedzialni za politykę cenową badanych podmiotów. W badaniu podjęto próbę analizy obecnych strategii cenowych badanych przedsiębiorstw, identyfikacji procesów ustalania cen, rozpoznania czynników wpływających na politykę cenową oraz poznania opinii na temat polityki cenowej w branży, w której działają podmioty. Przeprowadzone badania pozwoliły zidentyfikować pewne słabości związane z polityką cenową omawianych firm oraz dylematy przed jakimi stoi sądecki rynek hotelarski. Wśród wniosków z badań warto podkreślić to, że hotele muszą skierować swoje działania na szersze poznanie potrzeb swoich gości, stworzenie bardziej elastycznych cenników usług, większy monitoring rynku oraz uwzględnienie w swojej polityce cenowej szeregu innych elementów. |
pl |
dc.description.abstract |
The process of price formation is one of the most important processes occuring in an
enterprise. The enterprise's proper price policy is one of the crucial conditions of its
endurance and development. In order to run conscious price policy, it's essential to
understand, what the price is for the costumer and what kind of elements influence it and its perception.
The aim of the thesis is consideration about the enterprise's price intelligence
formation. In order to fullfill the aim, the literature researches have been curried out , the
analysis of secondary source of information and direct researches as well. The aim of those researches is the analysis of the price policy of the selected hotels functioning on
Sądecczyzna. The menagers, responsible for the price policy of the analysed objects, took part in the quality researches, which have been carried out by means of individual deepened interviews. In the research an attempt was made to analyse the contemporary price strategies of the examined enterprises, to indentificate determining prices' process, to identify the factors influencing the price policy and to get to know the opinions on the price policy in a branch, the objects act in. Conducted researches allowed to identify some of the weaknesses connencted with the discussed firms and dillemas that the nowosądecki hotel market has to face. Among the conclusions of the research it is worth to emphasize that the hotels have to
direct their acting to a wider study of their guests' needs, creating more flexible service price lists, bigger monitoring of the market and taking into consideration in their price policy a number of other elements. |
pl |
dc.language.iso |
pl |
pl |
dc.rights |
licencja niewyłączna |
|
dc.subject |
polityka cenowa |
pl |
dc.subject |
zarządzanie ceną |
pl |
dc.subject |
strategia cenowa |
pl |
dc.subject |
elastyczność cenowa |
pl |
dc.subject |
modele cenowe |
pl |
dc.subject |
uwarunkowania polityki cenowej |
pl |
dc.subject |
inteligencja cenowa |
pl |
dc.subject |
price policy |
pl |
dc.subject |
price management |
pl |
dc.subject |
price strategy |
pl |
dc.subject |
price flexability |
pl |
dc.subject |
price models |
pl |
dc.subject |
conditions of the price policy |
pl |
dc.subject |
price intelligency |
pl |
dc.title |
Kształtowanie inteligencji cenowej przedsiębiorstw |
pl |
dc.title.alternative |
The enterprises' price intelligence formation |
pl |
dc.type |
masterThesis |
pl |
dc.date.updated |
2013-12-07T08:24:38Z |
|