Abstract:
Tematem pracy jest ustalenie na ile działania promocyjne stosowane w badanej firmie Wło-Jan wpływają na zachowania nabywcze jej klientów. Część teoretyczna stała się podstawą badań, które przeprowadziłam w firmie Wło-Jan, a których wyniki zawarłam w części badawczej. W pracy została przedstawiona historia powstania firmy, profil jej działalności, konkurencja oraz strategia promocyjna stosowana w firmie. Przedstawieni zostali również odbiorcy firmy. Badania rozpoczęto od pięciodniowej obserwacji w firmie Wło-Jan. Podczas obserwacji sprawdzano, czy firma odpowiednio stosuje promocję i czy działania te zostały dobrane do wielkości i potrzeb rynku. Inną metodą badawczą, której użyłam, było przeprowadzenie ankiety. Badaniem objęto grupę 20 klientów. Pytani konsumenci (obecni i potencjalni) w większości wyrażali przychylne zdanie o promocji, w znaczeniu ogólnym. Chętnie współpracują oni z firmami stosującymi różne promocje i na ogół nie mają podejrzeń dotyczących tej kwestii. Większość również twierdzi, że firma dobrze stosuje działania promocyjne, a do współpracy skłoniła ich akwizycja oraz pozytywna poczta pantoflowa. Najważniejszym jednak czynnikiem promocyjnym w tym przypadku jest wypracowany przez lata wizerunek rzetelnej, godnej zaufania firmy i to samo w sobie stanowi solidną reklamę, a w połączeniu z innymi instrumentami pozwala tak kształtować zachowania nabywcze konsumentów, aby firma z sukcesem zdobywała oraz utrzymywała klientów.