Głównym celem danej pracy było zbadanie wpływu, który wywierają środki lingwistyczne na efektywność socjalnej reklamy zewnętrznej. W pracy przedstawiono teoretyczne podłoże danej kwestii oraz wyniki badań, dotyczących wpływu narzędzi językowych w reklamie społecznej na zachowania polskich odbiorców. Podstawą przeprowadzonych badań stały się wypełnione drogą internetową kwestionariusze ankiet, których głównym celem była pomoc w weryfikacji trzech postawionych hipotez badawczych. Analiza wyników pokazała, iż intensywność odczuwanych emocji, wywołanych przekazem reklamowym, w pewnym stopniu wpływa na zapamiętywalność treści reklamowej, a wykorzystywane aktualnie narzędzia werbalne nie zawsze wpływają na zmianę zachowania odbiorców.
The main objective of the study was to investigate the impact of the linguistic instruments on the effectiveness of public service outdoor advertising. The thesis presents a theoretical base of the issue and the results of studies on the effect of the language in social advertising on the behavior of Polish consumers. The study was based on filled via the Internet questionnaires, whose main objective was to assist in the verification of the three research hypotheses. Results showed that the intensity of perceived emotions caused by the advertising message, to some extent affect the memorability of the advertising content. Verbal tools currently used in public service outdoor advertising are not always able to change the behavior of recipients.