Wycena wartości przedsiębiorstwa na przykładzie Travelplanet.pl S.A.
Ładowanie...
Data
2013-07-31 16:49:44
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Abstrakt
Przedmiotem pracy jest porównanie metod wyceny wartości przedsiębiorstwa.
Punktem wyjścia dla pracy było zebranie, przeanalizowanie danych sytuacji finansowej
spółki Travelplanet.pl S.A. oraz podjęcie próby wyceny spółki. Praca objaśnia podstawowe
pojęcia charakterystyczne dla procesu wyceny. Opisane i ujęte w tabelach dane obrazują
sytuację finansową spółki, które w dalszej części pracy stały się podstawą do wyceny
przedsiębiorstwa metodą wartości księgowej oraz metodą DCF. W ostatniej części pracy
porównane zostały wyniki otrzymane dwoma metodami, a także przedstawione zostały zalety
i wady stosowania tych metod przy ustalaniu wartości przedsiębiorstwa.
The object of study is to compare the methods of valuation of the company. The starting point for the study was to collect, analyze financial data of Travelplanet.pl SA and to try to define valuation of the company. The thesis explains the basic and specific concepts for the valuation process. Described and presented information in the tables reflect the financial data of the company. This became the basis for the valuation of the company using the book value and the DCF method. In the last part of the study, results were obtained by those two methods to present the advantages and disadvantages of using them in determining the value of the company.
The object of study is to compare the methods of valuation of the company. The starting point for the study was to collect, analyze financial data of Travelplanet.pl SA and to try to define valuation of the company. The thesis explains the basic and specific concepts for the valuation process. Described and presented information in the tables reflect the financial data of the company. This became the basis for the valuation of the company using the book value and the DCF method. In the last part of the study, results were obtained by those two methods to present the advantages and disadvantages of using them in determining the value of the company.
Opis
Słowa kluczowe
wartość przedsiębiorstwa, wycena, modele wyceny, metoda dochodowa, metoda majątkowa, metoda mnożnikowa, enterprise value, valuation, the methods of valuation, income methods, balance sheet-based methods, relative value methods