„Wybrane działania marketingowe i ich wpływ na rozwój małych i średnich przedsiębiorstw na przykładzie firmy rhSPORT Centrum Narciarstwa i Sportu”

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Reśko, Dariusz
dc.contributor.author Dudek, Katarzyna
dc.date.accessioned 2013-12-10T07:27:36Z
dc.date.available 2013-12-10T07:27:36Z
dc.date.issued 2013-09-06 17:47:34
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/2135
dc.description.abstract Celem pracy jest przedstawienie i analiza wybranych działań marketingowych stosowanych w sektorze MŚP oraz podjęcie próby określenia ich wpływu na rozwój firmy. Badanie przeprowadzono na przykładzie mikroprzedsiębiorstwa rhSPORT Centrum Narciarstwa i Sportu. W pracy postawiono tezy mówiące o konieczności stosowania działań marketingowych przez firmy z sektora MŚP, o potrzebie jak najszerszej gamy tych działań oraz o związku i wpływie marketingu na rozwój firmy. Postawiono także hipotezy mówiące o działaniach czy okolicznościach marketingowych, które są warunkiem poprawy wskaźników rozwoju firmy, ale i zastrzeżenie, że nie da się określić wpływu niektórych działań marketingowych na rozwój firmy. W pracy przedstawiono podstawowe koncepcje marketingowe oraz definicję rozwoju firmy. Ponadto, scharakteryzowano sektor małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce oraz specyfikę ich marketingu. Zaprezentowano badaną firmę, wybrane działania marketingowe oraz analizę badań ankietowych i innych danych statystycznych z lat 2002-2013. W końcu, podjęto próbę określenia wpływu działań marketingowych na wzrost wskaźników rozwoju firmy. W podsumowaniu i wnioskach autor stwierdza, że niektóre działania marketingowe mają czy mogą mieć znaczący wpływ na rozwój firmy, podczas gdy inne tylko nieznaczny lub nieokreślony. Problematyka będąca przedmiotem pracy może mieć znaczenie dla metod zarządzania marketingowego polskich firm z sektora MŚP. pl
dc.description.abstract The objective of the paper is to present and analyze selected marketing activities as used by small and medium-sized enterprises (SMEs) as well as to attempt to determine their impact on the company’s development. The study is based on the example of a micro-enterprise called rhSPORT Centrum Narciarstwa i Sportu. The paper features theses claiming the necessity of using marketing activities by SMEs, the need for an as wide as possible range of such activities and the relationship between and the impact of marketing on the enterprise’s development. Hypotheses are also put forward defining marketing activities or situations which constitute a condition for the improvement of corporate development indicators, however, a reservation is made claiming that it was not possible to determine the impact of certain marketing activities on the development of the company. The basic marketing concepts and the definition of the company’s development were presented as well. In addition to that, the small and medium-sized enterprises in Poland and their marketing characteristics were discussed. There is a presentation of the studied company, its selected marketing activities as well as an analysis of the questionnaires and other statistical data collected in 2002-2013. Finally, an attempt is made at determining the impact of marketing activities on the company’s development indicators. In conclusions, the author finds that certain marketing activities have or may have a significant influence on the company’s development whereas other may only have a slight or indeterminate impact. The subject matter of the paper may have implications for the marketing management of Polish SMEs. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject działania marketingowe pl
dc.subject rozwój pl
dc.subject wskaźniki rozwoju pl
dc.subject mikroprzedsiębiorstwo pl
dc.subject MŚP pl
dc.subject ankieta pl
dc.subject wpływ marketingu pl
dc.subject specyfika MŚP pl
dc.subject marketing activities pl
dc.subject development pl
dc.subject development indicators pl
dc.subject micro-enterprise pl
dc.subject SMEs pl
dc.subject questionnaire pl
dc.subject impact of marketing pl
dc.subject characteristics of SMEs pl
dc.title „Wybrane działania marketingowe i ich wpływ na rozwój małych i średnich przedsiębiorstw na przykładzie firmy rhSPORT Centrum Narciarstwa i Sportu” pl
dc.title.alternative "Selected Marketing Activities and Their Impact on the Development of Small- and Medium-Sized Enterprises Based on the Example of rhSPORT Centrum Narciarstwa i Sportu" pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-12-09T15:46:03Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info