Rozwój oferty turystycznej poprzez integrację środowiska turystycznego na Sądecczyźnie

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Rutkowski, Marek
dc.contributor.author Zygmunt, Bernadeta
dc.date.accessioned 2013-12-10T07:54:38Z
dc.date.available 2013-12-10T07:54:38Z
dc.date.issued 2013-09-13 00:19:55
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/2137
dc.description.abstract Zacieśnianie relacji pomiędzy podmiotami oferującymi usługi turystyczne z jednej strony stanowi sposób na budowanie przez te podmioty przewagi konkurencyjnej na rynku, a z drugiej może stanowić sposób na obronę przed negatywnymi czynnikami wynikającymi z otoczenia. Celem niniejszej pracy są rozważania na temat rozwoju oferty turystycznej poprzez integrację środowiska turystycznego na Sądecczyźnie. W pracy postawiono tezę, że zacieśnianie relacji pomiędzy podmiotami rynku turystycznego wpływa pozytywnie na rozwój oferty turystycznej i zakres korzyści oferowanych turystom. Dla realizacji powyższego celu przeprowadzono szerokie studia literaturowe, analizę rynku turystycznego w oparciu o wtórne źródła informacji oraz badania marketingowe. Celem badań marketingowych była identyfikacja działań w zakresie kształtowania oferty turystycznej na Sądecczyźnie dzięki zacieśnianiu współpracy podmiotów z ww. terenu działających w branży turystycznej. Badania bezpośrednie obejmowały zarówno badania ilościowe (technika ankiety internetowej), jak i jakościowe (technika indywidualnego wywiadu pogłębionego). Podmioty operujące w branży turystycznej na Sądecczyźnie są świadome ogromnego potencjału jaki tkwi w tym regionie. Rola branży jest kluczowa z uwagi na specyfikę położenia Sądecczyzny i walory przyrodniczo-krajobrazowe, z naciskiem na tradycje uzdrowiskowe. Badane podmioty oczekują wsparcia ze strony samorządu i organizacji branżowych, odczuwalna jest silna potrzeba integracji, gdyż obecny poziom współpracy jest niewystarczający by snuć ambitne wizje rozwoju. Doskonałym rozwiązaniem jest utworzenie klastra turystycznego w celu wzmocnienia pozycji konkurencyjnej branży turystycznej Doliny Popradu oraz kształtowanie wspólnych produktów turystycznych. pl
dc.description.abstract Through building and maintaining close relationships with other players in the industry, tourist services providers can on one hand build their competitive advantage in the market and on the other defend themselves against the adverse environmental factors. It is the purpose of this paper to analyze the development of the tourist offer through integrating the tourism industry players of the Sądecczyzna Region. The author claims that tightening the relationships among the tourist enterprises has a positive influence on the development of the tourist offer and on the range of benefits offered to tourists. For this purpose the author conducted comprehensive literature studies, carried out a thorough analysis of the tourism industry based on secondary data, and did effective market research. The primary goal of the market research was to identify tasks that would help create a tourist offer in the Sądecczyzna Region as a result of tightening cooperation among the tourism industry players. The direct research included both quantitative research (online questionnaire) and qualitative research (one on one in-depth interview). Tourism service providers operating within the Sądecczyzna tourism industry are aware of the immense potential of the region. The role of the industry seems strategic primarily because of the unique geographical location of the region, its beautiful scenery, its nature, and, most importantly, its health and wellness traditions. In view of insufficient cooperation among the tourism industry players, they exhibit a strong need for integration as well as for support from local government and authorities. An excellent solution is to create a tourist cluster that will strengthen the competitive position of the Poprad Vally tourism industry and develop joint tourist products. The cluster will positively affect the development of the Sądecczyzna Region. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights open access
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject rynek turystyczny pl
dc.subject zarządzanie ofertą turystyczną pl
dc.subject rozwój relacji pl
dc.subject Sądecczyzna pl
dc.subject turystyka na Sądecczyźnie pl
dc.subject marketing relacyjny pl
dc.subject marketing w turystyce pl
dc.subject tourism industry pl
dc.subject tourist offer management pl
dc.subject relationship development pl
dc.subject Sądecczyzna Region pl
dc.subject tourism in the Sądecczyzna Region pl
dc.subject relationship marketing pl
dc.subject tourism marketing pl
dc.title Rozwój oferty turystycznej poprzez integrację środowiska turystycznego na Sądecczyźnie pl
dc.title.alternative Tourist offer development through integrating tourist communities in the Sądecczyzna Region pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-12-05T11:56:22Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]
  • Prace dyplomowe wyróżnione - Pełne teksty - Full text [376]
    W tej kolekcji zostały zamieszczone pełne teksty prac dyplomowych studentów wyróżnionych przez Komisję Uczelnianą. Zakres chronologiczny kolekcji obejmuje prace z lat 2008 - 2014 i będzie sukcesywnie uzupełniany o nowe dokumenty.

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info