Internacjonalizacja a rozwój przedsiębiorstwa na przykładzie firmy "OKIENKO"

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Gancarczyk, Marta
dc.contributor.author Zwolenik, Justyna
dc.date.accessioned 2013-12-10T09:57:25Z
dc.date.available 2013-12-10T09:57:25Z
dc.date.issued 2013-07-30 11:21:04
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/2144
dc.description.abstract Głównym celem pracy była analiza procesu i strategii internacjonalizacji przedsiębiorstw oraz ocena wpływu internacjonalizacji na rozwój przedsiębiorstwa „OKIENKO”. Do osiągnięcia powyższego celu zastosowałam metodę wywiadu i analizy danych wtórnych. Jako technikę wywiadu wybrałam wywiad bezpośredni ustrukturyzowany według kwestionariusza, który stanowi narzędzie badawcze. Respondentami były osoby zaangażowane w działalność międzynarodową firmy, poczynając od zarządu, a kończąc na pracownikach działu eksportu. Na podstawie analizy zebranych wyników jednoznacznie stwierdzono, że proces internacjonalizacji pozytywnie wpłynął na rozwój firmy pomimo pewnych wyzwań i barier jakie ze sobą niesie. Ukazano również motywy jakimi firma kierowała się przy podjęciu decyzji o wejściu na rynki zagraniczne oraz ukazano etapy tego procesu. Przeanalizowana została również strategia internacjonalizacji wybrana przez badaną organizację. pl
dc.description.abstract The main objective of this study was to analyze the process and strategy of internationalization of enterprises and to assess the impact of internationalization on the development of the company "WINDOW". To achieve this goal, I applied the method of interview and secondary data analysis. As the interview technique I chose direct interview structured by a questionnaire, which is a research tool. Respondents were management and employees engaged in international business, from the board, and ending with the export department employees. On the basis of the analysis of the results it was found that the process of internationalization had positive impact on the development of the company, despite some challenges and obstacles that came with it. The motives which led the company to enter into foreign markets specific stages of this process were presented. Moreover, the internationalization strategy of the researched organization was identified. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject internacjonalizacja pl
dc.subject strategia pl
dc.subject rozwój pl
dc.subject internationalization pl
dc.subject strategy pl
dc.subject development pl
dc.title Internacjonalizacja a rozwój przedsiębiorstwa na przykładzie firmy "OKIENKO" pl
dc.title.alternative Internationalization and development of the enterprise based on the example of "WINDOW" company pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-12-09T16:20:09Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info