Niniejsza praca koncentruje się na zagadnieniach związanych z marketingiem
terytorialnym. W szczególności skupia się na jednym z czterech narzędzi marketingowych –
promocji. Przedstawiono jej szczególny aspekt, jakim jest promocja produktu turystycznego,
którego przykład stanowi gmina Gródek nad Dunajcem. Z licznych opisów, zdjęć, opinii,
wykresów i statystyk wyłania się obraz malowniczego obszaru, w którym kluczowy potencjał
stanowią walory przyrodnicze.
Praca zawiera również opis walorów turystycznych gminy Gródek nad Dunajcem.
Przeprowadzone zostało badanie ankietowe na stu respondentach, czyli potencjalnych
turystach, w celu sprawdzenia atrakcyjności przyrodniczej, zagospodarowania przestrzennego
i świadczonych tu usług turystycznych. Ankieta ukazuje także oczekiwania dotyczące zmian,
jakie turyści chętnie wprowadziliby na analizowanym obszarze. Analiza zgromadzonego
materiału badawczego pozwoliła wysnuć wnioski, iż walory, które ma do zaoferowania gmina
Gródek nad Dunajcem nie są wystarczająco spopularyzowane.
The aim of this work is to indicate issues connected with territorial marketing.
In particular, it focuses on one of the four marketing tools – promotion and especially
promotion of tourist product on the basis of community Gródek nad Dunajcem. From many
descriptions, photographs, reviews, charts and statistics appears a picture of a beautiful area in
which a fundamental potential is picturesque surrounding.
This work includes also a description of tourist values of the community Gródek nad
Dunajcem. The research was held on hundred respondents, potential tourists, in purpose
to check environmental attractiveness, land menagement and tourist service provided
here. This questionnaire presents also expectations of changes that tourists would introduce
on the analyzed area. The analysis of collected research material indicate that the values
which the community Gródek nad Dunajcem has to offer is not popular enough.