Organizacje kultury w promocji jednostki terytorialnej na przykładzie gminy Kamienica

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Gancarczyk, Marta
dc.contributor.author Miśkowicz, Katarzyna
dc.date.accessioned 2013-12-11T08:03:59Z
dc.date.available 2013-12-11T08:03:59Z
dc.date.issued 2013-07-24 14:25:52
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/2182
dc.description.abstract Celem niniejszej pracy jest przedstawienie znaczenia organizacji kultury w promocji jednostki terytorialnej oraz diagnoza znaczenia organizacji kultury w promocji gminy Kamienica w latach 2010-2012 wraz z rekomendacjami, co do rozwoju tych organizacji dla potrzeb promocji gminy. Zdefiniowane pytania badawcze pozwoliły na utworzenie kwestionariusza ankiety i wywiadu, które zostały wykorzystane w tej pracy. Wykorzystane dane miały charakter pierwotny (wywiad, sondaż, obserwacja uczestnicząca) oraz wtórny (dokumentacja gminy, dane statystyczne, strony internetowe). Przeprowadzone badania pokazały, że działalność Gminnego Ośrodka Kultury w Kamienicy ma charakter wielokierunkowy. Daje poczucie tożsamości, przynależności mieszkańcom gminy oraz jest formą budowania więzi społecznych. Organizowane liczne formy wydarzeń kulturalnych w latach 2010-2012 mają pozytywne znaczenie dla promocji gminy Kamienica, a w dalszej perspektywie jej społecznego i gospodarczego rozwoju. Wśród najważniejszych kierunków działań tej placówki można wymienić: zaspokajanie potrzeb kulturalnych, edukację kulturalną, gromadzenie, ochronę i dokumentację dóbr kultury, kultywowanie tradycji i folkloru oraz rozwój amatorskiego ruchu artystycznego. pl
dc.description.abstract The aim of this thesis is to present the importance of cultural organizations in the promotion of territorial units and to diagnose the importance of cultural organizations in the promotion of Kamienica community in the years 2010-2012 with recommendations as to the development of these organizations for the promotion of the community. The aim of the thesis was addressed with survey and interview questionnaires. Both secondary (community records, statistics and websites) and primary (interview, survey, participant observation) sources of data were adopted. The study showed that the activity of the Municipal Cultural Centre in Kamienica is multi-directional. It gives a sense of identity and participation for the community residents and it facilitates building of social ties. Numerous forms of cultural events in 2010-2012 had positive influence on the promotion of Kamienica community, and in the longer term, on the social and economic development. The most important directions of activities of the Municipal Centre are: meeting the cultural needs, education, collecting, protecting and recording of cultural heritage, maintaining the traditions and folklore and cultivating and developing any amateur art movement. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject promocja pl
dc.subject organizacje kultury pl
dc.subject gmina pl
dc.subject promotion pl
dc.subject cultural organizations pl
dc.subject community pl
dc.title Organizacje kultury w promocji jednostki terytorialnej na przykładzie gminy Kamienica pl
dc.title.alternative Cultural organizations in the promotion of the territorial unit based on the the example of Kamienica community pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-12-10T16:39:30Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info