Wpływ telewizyjnej reklamy produktów farmaceutycznych na decyzje klientek aptek w Limanowej

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tomalska, Halina
dc.contributor.author Koza, Katarzyna
dc.date.accessioned 2013-12-11T08:31:41Z
dc.date.available 2013-12-11T08:31:41Z
dc.date.issued 2013-10-29 10:28:58
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/2189
dc.description.abstract Celem pracy jest analiza decyzji konsumenckich podejmowanych pod wpływem reklam telewizyjnych. Podstawowe pytanie, które przyświeca podjętym rozważaniom brzmi: w jakim stopniu klientki kierują się reklamą telewizyjną przy zakupie produktów farmaceutycznych. W tym celu analizowano stosunek kobiet do reklam w telewizji, a także jakie wobec nich przyjmują postawy w odniesieniu do zakupu farmaceutyków oraz parafarmaceutyków. Podjęto zamiar badawczy polegający na weryfikacji, jak zmieniają się decyzje zakupowe wymienionych produktów przy znacznej różnicy wydatków z tego tytułu. W badaniach sformułowano problem, określono cele i postawiono hipotezy. Wykorzystano jedną z metod sondażu diagnostycznego - ankietę audytoryjną. Zastosowane w tym celu narzędzie to kwestionariusz ankiety. Zawierał on głównie pytania zamknięte, ale było także jedno pytanie otwarte oraz dwa półotwarte. Podmiotem badania była grupa stu klientek aptek zlokalizowanych w Limanowej. Badanie zostało przeprowadzone w miesiącu sierpniu 2013 r. Po przeanalizowaniu opinii respondentek poznano motywy, jakimi konsumentki kierują się przy zakupie leków, produktów witaminowych oraz suplementów diety. Całość analizy dała odpowiedź, że reklama jest elementem istotnie wpływającym na decyzje zakupowe kobiet. Ukazano też, iż najbardziej oddziałujący typ reklamy, to właśnie reklama za pośrednictwem telewizji. Uznano to źródło za wiarygodne, jednakże przekazujące niepełne informacje. Dlatego kobiety korzystają z porad fachowców, bądź zaufanych osób, jak np. rodzina, znajomi. Po analizie stwierdzono, że reklama uzupełniona o pewne brakujące kwestie ma bardzo duży wpływ na ostateczne decyzje zakupowe. pl
dc.description.abstract The aim of this study is to analyze the consumption decisions under the influence of television advertising. The main question that matters the undertaken considerations is: the extent to which customers are guided by television advertising when they purchase of pharmaceutical products. For this purpose, subject to analysis was the relation of women to advertising on television, and also what attitude towards these ads are adopted by them for the purchase of pharmaceutical and para-pharmaceutical products. It was going to research involving verification of fact, how purchasing decisions concerning these products are changing at a substantial difference in expenditure on this account. The study formulates the problem, set goals and erected the hypothesis. One of the methods used was a diagnostic survey – auditorium survey. The research tool used for this purpose was a questionnaire. It contained mainly closed questions, but it was also one open-ended question and two semi-open. The subject of research was a group of a hundred clients of pharmacies located in Limanowa. The survey was conducted in August 2013. After examining the opinion of the respondents, were recognised the prognostic motives driven by female consumers when buying medicines, products, vitamins and food supplements. The whole analysis gave an answer that advertising is a significant element influencing the purchasing decisions of women. It shows also that the most affecting the type of ad is advertising emitted through television. This source was recognized and accepted as reliable, but supplying incomplete information. That's why women use the advice of professionals, or someone they trust, such as family and friends. After analysis it was found that the ad supplemented with some small issues has a very large impact on the final purchase decisions. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject reklama pl
dc.subject reklama telewizyjna pl
dc.subject postawa pl
dc.subject zachowanie konsumenckie pl
dc.subject decyzja pl
dc.subject ankieta pl
dc.subject advertising pl
dc.subject television advertising pl
dc.subject attitudes pl
dc.subject consumer behaviour pl
dc.subject decision pl
dc.subject survey pl
dc.title Wpływ telewizyjnej reklamy produktów farmaceutycznych na decyzje klientek aptek w Limanowej pl
dc.title.alternative Effects of television advertising of pharmaceutical products on the decisions of clients of pharmacies in Limanowa pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-12-03T12:25:08Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info