Organizational Culture and its Influence on the Effectiveness of the Company

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Myszak, Justyna
dc.date.accessioned 2013-06-22T13:01:45Z
dc.date.available 2013-06-22T13:01:45Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Management Business Innovation, 2010, no. 6, s. 25-29
dc.identifier.issn 1734-1590
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/218
dc.description.abstract Not so long ago, the crucial factor on the road to success was believed to be found within the perfect understanding and application of organizational strategies. This turned out to be incomplete when the influence of the organizational culture came to daylight. Today this force constitutes the core of the present organization. It determines the unwritten rules and values, which allow stakeholders to better comprehend the way the company works, what it stands and aims for. Understanding and accepting the above enables creating a „member-company‟ relationship, bringing benefit in form of involved employees, and a company which provides confidence and security. en
dc.description.abstract Jeszcze całkiem niedawno sądzono, iż głównym czynnikiem decydującym o sukcesie firmy jest doskonała znajomość strategii oraz struktury organizacyjnej. Pogląd ten szybko uległ zmianie, kiedy zaczęto dostrzegać siłę kultury organizacyjnej, która bez wątpienia stanowi sedno istnienia współczesnej organizacji. To właśnie ona ustanawia niepisany zestaw wartości, który w dużym stopniu ułatwia pracownikom firmy zrozumienie jak organizacja pracuje, za czym się opowiada i co jest dla niej wartościowe. Zrozumienie i przede wszystkim zaakceptowanie powyższych założeń umożliwia stworzenie wzajemnej relacji pracownik-firma, co daje obopólną korzyść w postaci zaangażowanych pracowników, chętnie dzielących się własnymi doświadczeniami oraz firmy, która to docenia i nagradza, a także daje poczucie pewności i bezpieczeństwa. pl
dc.language.iso en pl
dc.publisher Nowy Sacz School of Business – National-Louis University pl
dc.rights Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ *
dc.subject organizational culture pl
dc.subject strong and weak organizational culture pl
dc.subject company pl
dc.subject management of the company pl
dc.title Organizational Culture and its Influence on the Effectiveness of the Company pl
dc.type article pl


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska Except where otherwise noted, this item's license is described as Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info