Tematem pracy jest zarządzanie karierą zawodową nauczycieli, na podstawie Zespołu
Szkół Elektryczno-Mechanicznych w Nowym Sączu. Celem pracy jest dokonanie analizy
procesu zarządzania rozwojem kariery zawodowej nauczycieli w aspekcie ustawowym oraz z inicjatywy dyrektora szkoły. Badania zostały przeprowadzone na podstawie ankiety, którą stanowił kwestionariusz. Miał on na celu uzyskanie odpowiedzi na postawione pytania, za pomocą których zweryfikowano dwie hipotezy, które dotyczyły barier związanych z rozwojem zawodowym nauczycieli w Zespole Szkół Elektryczno-Mechanicznych. Po jej przeanalizowaniu wynika, że dwiema głównymi barierami w rozwoju nauczycieli są środki finansowe oraz słaba motywacja ze strony dyrektora szkoły. Pojawiają się również inne przeszkody, jednak nie maja one tak dużego znaczenia.
The theme of the work is a career management teachers from the School of Electro-
Mechanical in Nowy Sącz. Aim of this study is to analyze the process of managing career
development of teachers in the context of the statutory and the initiative of the school. The
study was conducted based on a questionnaire, which was a questionnaire. He had to get the answers to the two hypotheses I, which concerned the barriers related to the professional development of teachers in the Secondary School of Electro-Mechanical. After the analysis shows that the two main barriers to the development of teachers are funding and poor motivation on the part of the Director of the school. There are also other obstacles, but they do not have as much significance.