Ocena kompetencji kierowniczych w przedsiębiorstwie Villa Verde
Ładowanie...
Data
2013-07-12 11:31:31
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Abstrakt
Celem niniejszej pracy jest ocena kompetencji kierowniczych kierowników średniego szczebla zatrudnionych w firmie Villa Verde. Poniższa praca składa się z trzech rozdziałów, z czego pierwszy zawiera informacje teoretyczne dotyczące tematu pracy, natomiast drugi i trzeci są rozdziałami empirycznymi, dotyczącymi opisu badanego obiektu oraz przeprowadzonego badania. Pierwszy rozdział zawiera teoretyczne wiadomości z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi oraz zarządzania kompetencjami. Na początku przedstawiono definicje kompetencji oraz zarys historyczny jej powstawania i modyfikacji. W dalszej części pracy autor skupił się na przedstawieniu cech kompetencji i ich komponentów. Następnie zdefiniowano pojęcie zarządzania kompetencjami, istotę oraz powiązanie z zarządzaniem zasobami ludzkimi. Dodatkowo przedstawiono etapy procesu zarządzania kompetencjami oraz tworzenie portfeli kompetencyjnych. W kolejnym rozdziale zawarto informacje o przedsiębiorstwie Villa Verde, jako obiekcie badań. Wiadomości te dotyczą historii powstania, rozwoju oraz zakresu działalności, w jakiej specjalizuje się firma. Przedstawiono jej strukturę organizacyjną, a także funkcjonowanie procesu zarządzania zasobami ludzkimi.
Rozdział trzeci w całości został poświęcony realizacji głównego celu pracy. Fundamentem osiągnięcia celu było przeprowadzenie ankiety wśród pracowników przedsiębiorstwa oraz jej analiza. Na podstawie analizy wyników badania można stwierdzić wysoki poziom ich kompetencji. Nieliczne luki kompetencyjne, które wykazali ankietowani dotyczyły takich sfer, które pracodawca w łatwy sposób może wyeliminować.
Opis
Słowa kluczowe
kompetencje, zarządzanie kompetencjami, zarządzanie zasobami ludzkimi, kompetencje kierownicze