Organizacja i funkcjonowanie sprzedaży hurtowej artykułów FMCG

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Chlipała, Paweł
dc.contributor.author Przybytek, Michał
dc.date.accessioned 2013-12-13T07:01:13Z
dc.date.available 2013-12-13T07:01:13Z
dc.date.issued 2007-12-05 10:04:32
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/2254
dc.description.abstract Tematem pracy jest organizacja i funkcjonowanie sprzedaży hurtowej artykułów FMCG. Celem pracy jest rozpoznanie specyfiki sprzedaży hurtowej artykułów FMCG oraz ustalenie: przyszłości hurtowej sprzedaży w ocenie detalistów, poziomu obsługi klienta oferowanego przez hurtownie, a także najważniejszych dla nabywców czynników determinujących wybór danej hurtowni jako dostawcy artykułów hurtowych. W części empirycznej pracy postawiono następujące hipotezy badawcze: H1: Przy wyborze dostawcy artykułów hurtowych cena jest tak samo ważna dla klienta, jak jakość obsługi. H2: Oferta hurtowa w zakresie dóbr FMCG w pełni nie zaspokaja potrzeb detalistów w zakresie szerokości asortymentu. H3: Detaliści przeważnie wolą kupować artykuły chemii gospodarczej poprzez bezpośredni kontakt z przedstawicielem handlowym. W pracy wykorzystano literaturę z zakresu zarządzania i marketingu – były to pozycje głównie zwarte, a także serwisy i czasopisma internetowe. Metodą badawczą zastosowaną do badania był wywiad. Podmiotami w realizowanym badaniu byli właściciele lub kierownicy placówek detalicznych. Przebadano łącznie 48 przedsiębiorstw handlowych. H1 nie sprawdziła się, gdyż biorący udział w badaniu detaliści cenę towarów stawiają wyżej niż wysoką jakość obsługi klienta. H2 potwierdziła się, gdyż według opinii respondentów hurtownie działające w sektorze artykułów chemii gospodarczej mają jeszcze często braki asortymentowe. Ostania hipoteza sprawdziła się, gdyż ponad połowa, bo 26 na 45 odpowiadających na to pytanie udzieliła dokładnie tej odpowiedzi. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject dystrybucja pl
dc.subject strategie dystrybucji pl
dc.subject handel hurtowy pl
dc.subject sprzedaż pl
dc.title Organizacja i funkcjonowanie sprzedaży hurtowej artykułów FMCG pl
dc.title.alternative Organization and functioning hurt salery of FMCG articles pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2013-12-02T10:19:43Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info