Abstract:
Bez względu na to czy dane przedsiębiorstwo jest firmą usługową czy produkcyjną,
wizerunek firmy ma ogromne znaczenie. Jego pojęcie rozumiane jest bardzo szeroko i może
mieć ono wiele znaczeń w zależności od tego jak postrzegany jest przez daną osobę. Na podstawie wiedzy właściciela zakładu optycznego, książek, wszelkiego rodzaju
ulotek informacyjnych, artykułów z czasopism oraz stron internetowych, starano się spojrzeć
na ten problem. W pracy przedstawiono rozwiązania dla firmy, dotyczące tego, jakie powinna
prowadzić działania, aby polepszyć swój wizerunek, a także jakimi sposobami może go
„zmierzyć”.
Analiza SWOT jest jedną z podstawowych technik analitycznych, którą stosuje się do
zewnętrznej i wewnętrznej analizy środowiska danego przedsiębiorstwa, w wyraźny sposób
przedstawia słabe i mocne strony jednoosobowej firmy oraz jej szanse i zagrożenia.
Zmiany w wizerunku firmy mogą dokonać nie tylko jej właściciele, ale także
pracownicy, oraz klienci, na co zwrócono uwagę w końcowej części rozdziału, który
przedstawia wyniki badania ankietowego wizerunku Zakładu Optycznego w Bochni.