Public relations w administracji publicznej na przykładzie Karpackiego Oddziału Straży Granicznej

Ładowanie...
Miniatura

Data

2013-06-25 17:27:06

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Niniejsza praca jest próbą przedstawienia funkcjonowania instytucji rzecznika prasowego w administracji na przykładzie działalności rzecznika prasowego Karpackiego Oddziału Straży Granicznej. Jest ona wynikiem wieloletnich zainteresowań formacjami mundurowymi i specyficznym charakterem ich działalności. W szczególności zaś sposobem funkcjonowania rzecznika prasowego w jednostkach tego typu. Jest to szczególny przypadek, gdyż będąc rzecznikiem prasowym, taka osoba jest także funkcjonariuszem, który ma również inne obowiązki służbowe i podlega tym samym regułom co pozostali członkowie formacji mundurowych. W odróżnieniu od firm cywilnych, gdzie osoba odpowiedzialna za kontakty z mediami, ma za zadanie tylko i wyłącznie jak najlepiej przedstawić swoją firmę na zewnątrz. Głównym założeniem pracy jest fakt, iż funkcja rzecznika prasowego i działalności PR w formacji mundurowej, znacznie różni się od owej aktywności w instytucji, czy firmie cywilnej. Podjęte rozważania pozwoliły na wysunięcie wniosków, wśród których najważniejszy jest ten, iż funkcja rzecznika prasowego formacji mundurowej znacząco odbiega od tej, jaką sprawuje on w instytucji cywilnej. Podstawowe różnice wynikają ze specyfiki pracy w jednostce umundurowanej o charakterze państwowym, gdzie obowiązują szczególne zasady i relacje.

Opis

Słowa kluczowe

media, public relations, administracja publiczna, służby mundurowe

Cytowanie