Abstract:
Celem niniejszej pracy jest diagnoza systemu szkoleń polegająca na porównaniu fachowej literatury, dokumentów określających przyjęte procedury w Zakładach Azotowych, a także spojrzenie na praktykę stosowaną w ramach funkcjonowania systemu szkoleniowego w organizacji. Metodą badawczą, na której opiera się praca licencjacka jest rozmowa z przedstawicielami Działu Personalnego Zakładów Azotowych w Tarnowie, a także szczegółowa analiza materiałów na temat systemu szkoleniowego udostępnionych dzięki uprzejmości ww. spółki. Zakres czasowy obejmuje 2013 rok w ramach planowanych przedsięwzięć, a także szczegółową analizę szkoleń przeprowadzonych w roku 2010. Z przeprowadzonych badań w Zakładach Azotowych w Tarnowie wynika, że pracownicy zakończone szkolenie uznawali za udane i satysfakcjonujące, kiedy byli aktywowani i motywowani przez trenera. Azoty Tarnów od zawsze pamiętają, że pracownicy to najcenniejszy zasób organizacji, o którego rozwój trzeba dbać. Niniejsza praca również ma na celu zobrazować na przykładzie konkretnego przypadku jak wygląda polityka pracownicza w Grupie Azoty, która stanowi wzorzec dla innych organizacji jak docenić swoich współpracowników, podwładnych i przełożonych. Każdy pełni określną rolę w organizacji, a tylko współpraca na warunkach fair play pozwoli osiągnąć sukces jednostce, grupie, a także całej organizacji.