Analiza strategiczna firmy na przykładzie Przedsiębiorstwa Produkcji Kruszywa i Usług Geologicznych Kruszgeo S.A.

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Czarnecki, Piotr
dc.contributor.author Głaz, Mateusz
dc.date.accessioned 2013-12-16T08:43:00Z
dc.date.available 2013-12-16T08:43:00Z
dc.date.issued 2013-06-19 09:48:06
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/2341
dc.description.abstract W pracy przedstawiona została analiza strategiczna firmy Kruszgeo S.A., której celem było sformułowanie zaleceń strategicznych dla przedsiębiorstwa. W analizie użyto następujących metod: PESTEL, punktowa ocena atrakcyjności sektora, scenariusze rozwoju trendów w otoczeniu, Kluczowe Czynniki Sukcesu, SPACE. W czasie zbierania informacji zastosowano następujące metody: wywiad nieustrukturyzowany oraz analiza dokumentów. Wywiad przeprowadzony został w siedzibie Spółki w Rzeszowie z następującymi osobami: z Głównym Ekonomistą i Kierownikiem do spraw Pracowniczych, Zastępcą Kierownika Biura Handlowego (odpowiedzialnym za rynek Małopolski) oraz Pracownikiem Biura Handlowego (odpowiedzialnym za rynek Podkarpacia). Przeprowadzone analizy potwierdziły obie postawione hipotezy, czyli: 1. Kruszgeo S.A. to firma o silnej pozycji finansowej i posiadająca duże zdolności konkurencyjne 2. Firma Kruszgeo S.A. powinna zastosować strategię penetracji rynku. W trakcie określania pozycji strategicznej firmy wyróżnione zostały przede wszystkim bardzo duże zdolności konkurencyjne firmy. Warte podkreślenia jest, że oprócz strategii penetracji rynku, zalecane są firmie do wyboru takie opcje jak: rozwój rynku, rozwój produktu, integracja pionowa w przód, integracja pozioma, dywersyfikacja pokrewna, przywództwo kosztowe. pl
dc.description.abstract The project presents strategic analysis of Kruszgeo S.A. Enterprise in order to frame the strategic recommendations for the enterprise. The following methods were used in the analysis: PESTEL, the point analysis of the attractiveness of the sector, the scenarios of development trends in the environment, Key Success Factors, SPACE. When collecting data the following methods were employed: the unstructured interview and the analysis of documents. The interview was conducted with the Chief Economist and the Staff Matters Manager, the Assistant Manager of Sales Department(responsible for the market of Małopolska) and a worker of the Sales Department (responsible for the market of Podkarpacie) in the registered office of the enterprise in Rzeszów. The analyses confirmed both hypotheses, namely: 1. Kruszgeo S.A. is a company with strong financial position having great competitive capacity, 2. Kruszgeo S.A. Enterprise should employ the market penetration strategy. When determining the strategic position of the enterprise great competitive capacity was emphasised. What is more, it should be stressed that not only the market penetration strategy is recommended but also market development, product development, forward integration, horizontal integration, diversification, and cost leadership. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject zarządzanie strategiczne pl
dc.subject analiza strategiczna pl
dc.subject metody analizy pl
dc.subject strategia pl
dc.subject kruszywa pl
dc.subject strategic management pl
dc.subject strategic analysis pl
dc.subject methods of analysis pl
dc.subject strategy pl
dc.subject aggregate pl
dc.title Analiza strategiczna firmy na przykładzie Przedsiębiorstwa Produkcji Kruszywa i Usług Geologicznych Kruszgeo S.A. pl
dc.title.alternative Strategic analysis of the company based on the "Kruszgeo" Aggregate Production and Geological Services Enterprise pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-12-16T08:19:24Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info