dc.contributor.advisor |
Rutkowski, Marek |
|
dc.contributor.author |
Główczyk, Paweł |
|
dc.date.accessioned |
2013-12-16T10:01:33Z |
|
dc.date.available |
2013-12-16T10:01:33Z |
|
dc.date.issued |
2013-08-31 19:13:21 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11199/2353 |
|
dc.description.abstract |
Marketing oraz promocja odgrywa bardzo ważną rolę w działalności zarówno organizacji komercyjnych, jak i non profit. Działania promocyjne prowadzą miasta, organizatorzy różnych wydarzeń, prywatne osoby, a także podmioty popularyzujące różne dyscypliny sportowe. W niniejszej pracy skupiono się na problemie promocji sportu w połączeniu z zabiegami marketingowymi mającymi na celu promowanie aktywności fizycznej, a w tym konkretnym przypadku Brazylijskiego Jiu-Jitsu, które jest mało znanym i nierozumianym sportem w naszej ojczyźnie. Za pomocą narzędzi promocyjnych m.in. takich jak: reklama, public relations, event marketingowy, marketing wirusowy oraz wiele innych zarówno standardowych, jak również alternatywnych form promocji, zaprojektowano kampanię promocyjną, która w oparciu o badania rynku, ma za zadanie spopularyzować Brazylijskie Jiu-Jitsu w Polsce. |
pl |
dc.description.abstract |
Marketing along with promotion plays a very important role in activity of commercial and non- profit organizations. Promotion part is run by cities, organizers of various events, private persons and also by subjects spreading sport disciplines. In this thesis the meaning of sport promotion together with marketing applications had been determined. Both aim to promote physical activity which in this particular case is Brazilian Jiu-jitsu. The martial art is not popular in Poland and knowledge about this sport is rather poor. With help of promotion tools such as: promotion mix, marketing event, virtal marketing, and many more typical and unconventional ways of promoting sport, appeared situation will be changed. In order to improve all aspects connected with promoting Brazilian Jiu-jitsu in Poland, the market research has been made. All gathered results had been used during projecting the promotion campaign which is supposed to make Brazilian Jiu-Jitsu popular and recognized on Polish market. |
pl |
dc.language.iso |
pl |
pl |
dc.rights |
licencja niewyłączna |
|
dc.subject |
promocja sportu |
pl |
dc.subject |
event marketing |
pl |
dc.subject |
marketing wirusowy |
pl |
dc.subject |
promocja |
pl |
dc.subject |
badania rynku |
pl |
dc.subject |
narzędzia promocji |
pl |
dc.subject |
Brazylijskie Jiu-Jitsu |
pl |
dc.subject |
sport promotion |
pl |
dc.subject |
virtal marketing |
pl |
dc.subject |
promotion |
pl |
dc.subject |
market research |
pl |
dc.subject |
promotion tools |
pl |
dc.subject |
Brazilian Jiu-Jitsu |
pl |
dc.title |
Popularyzacja Brazylijskiego Jiu-Jitsu na rynku polskim |
pl |
dc.title.alternative |
Spreading Brazilian Jiu-Jitsu within polish market |
pl |
dc.type |
bachelorThesis |
pl |
dc.date.updated |
2013-12-16T09:31:06Z |
|