dc.description.abstract |
Celem pracy było utworzenie modeli 3d samolotów II Wojny Światowej oraz
realistycznej animacji z ich wykorzystaniem. Wymodelowane zostały trzy samoloty
odgrywające istotną rolę podczas walk powietrznych. Każdy ma przedstawioną swoją
specyfikację techniczną co jest doskonałym dopełnieniem modelu samolotu. Dzięki temu odbiorca ma cały obraz maszyny wraz z jej możliwościami.
Podczas modelowania istotną rzeczą było dbanie, aby wszystkie wymiary samolotu były zgodne ze specyfikacją, żeby zostały zachowane odpowiednie proporcje wszystkich elementów modelu (opływowy kształt kadłuba, właściwe zaokrąglenie skrzydeł i śmigła).
Duża rolę odgrywa też teksturowanie, ponieważ to dzięki wyglądowi odbiorca na początku rozpoznaje samolot, dopiero potem zauważa bardziej lub mniej zaokrąglone skrzydła,
szerszy i dłuższy kadłub oraz pozostałe szczegóły. Skrzydła Spittfire-a od spodu
są wymalowane na kolor niebieski, aby były podobne do otoczenia gdy wróg z ziemi
obserwuje przestrzeń powietrzną. Na samolocie widoczny jest także symbol RAF-u czyli
sił powietrznych Wielkiej Brytanii, a na Messerschmitt-ach oraz bombowcach Heinkel
He 111 czarny krzyż belkowy znak rozpoznawczy niemieckiej Luftwaffe.
Wszystkie trzy modele są prezentowane w jednakowy sposób. Najpierw
specyfikacja techniczna, następnie animacja pokazująca model dookoła i przelot każdego samolotu. Aby animacje wyglądały realistycznie pracowano na trajektoriach lotu. W każdej klatce ułożono samolot prosto do linii.
Podczas renderowania przydatny był silnik Vray. Przy jego zastosowaniu obraz był
czysty bez żadnych szumów. Najważniejszymi modelami są samoloty, jednak pozostałe
modele jak lotnisko i wszystkie tam elementy składają się na jedną całość. Praca dobrze obrazuje możliwości poszczególnych samolotów, jak również daje wyobrażenie ich lotów w rzeczywistości. Wybuchy samolotów, strzały z luf karabinów na skrzydłach to efekty wykonane za pomocą programu After Effests. Dopełnia ją film co sprawia, że odbiór jest ciekawszy dla widza.
Zaletą pracy jest możliwość dalszego jej rozwoju. Można bez problemu wykonać
kolejne modele i dołączyć je do bieżącej animacji, lub pokusić się o dołożenie kolejnych
nowych scen. |
pl |