Wykorzystanie Internetu jako narzędzia budowania przewagi konkurencyjnej firmy.

Ładowanie...
Miniatura

Data

2008-07-07 09:41:29

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem niniejszej pracy jest przedstawienie sposobów wykorzystania Internetu w procesie budowania przewagi konkurencyjnej przez różne firmy. Praca pozwala zorientować się, jak można wykorzystać unikalność cech Internetu do usprawnienia zarówno procesów zachodzących w wewnętrznej strukturze organizacji, jak i jej kontaktów z otoczeniem. Tezą główną opracowania jest: W XXI wieku, nowoczesne przedsiębiorstwo, aby uzyskać przewagę konkurencyjną na rynku, musi zdecydować sie na zastosowanie Internetu praktycznie w każdym podsystemie funkcjonalnym a odpowiednia integracja, tak powstałych modułów pozwoli na najlepsze wykorzystanie szans, jakie daje rynek. Autor postawił również hipotezy badawcze: H1 - Internet, wspomagający proces komunikacji z klientem umożliwia łatwiejsze dotarcie do klientów zarówno obecnych, jak i potencjalnych, co w efekcie pozwala na budowanie indywidualnych więzi, które mogą stanowić podstawę określonych wyborów konsumpcyjnych. H2 - Zastosowanie Internetu w procesie komunikacji wewnątrz przedsiębiorstw (intranet) wspomaga sprawny przepływ informacji i pozwala na sprawne zarządzanie wiedza a połączenie z otoczeniem otwiera przed przedsiębiorstwem nowe możliwości korzystania z ogromnych zasobów informacyjnych i wykorzystywania ich w procesie budowania przewagi konkurencyjnej. H3 - Wykorzystanie Internetu w działaniach promocyjnych pozwala na zbudowanie i umocnienie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstw na rynku. H4 - Zastosowanie technologii internetowych w procesie komunikacji B2B jest metoda budowania trwałej przewagi konkurencyjnej. Analizując przypadki firm: PPU SEYKAM, Hurtowni Komputerowej POOP oraz Hurtowni Farmaceutycznej APTEKARZ, można dojść do wniosku, że narzędzia oferowane przez Internet są w nich wykorzystywane w niewielkim zakresie. Powszechne jest wykorzystywanie poczty elektronicznej w kontaktach z klientami.

Opis

Słowa kluczowe

konkurencja, rynek, komunikacja sieciowa, Internet, promocja, wizerunek firmy, przewaga konkurencyjna

Cytowanie