Abstract:
Praca poświęcona została tematyce serwisów społecznościowych i przejawiającym się działaniom marketingowym. Autorka w swojej pracy stosowała rożne określenia dla terminu jakim jest serwis społecznościowy, przez użycie określeń takich jak: Social Media, portale społecznościowe bądź po prostu „społecznościówki”. Celem niniejszej pracy jest przedstawienie rozwoju Social Media tym samym pokazując wpływ zarówno zwykłych użytkowników jak i właścicieli firm, którzy używają portali w celach nie tylko osobistych, ale również zarobkowych stosując odpowiednie taktyki marketingowe. Motywem, którym autorka kierowała się przy pisaniu pracy było zbadanie, jakie działania podejmują przedsiębiorstwa na profilach, w szczególnym oparciu o portal społecznościowy jakim jest Facebook, w ramach promocji produktów bądź usług. Obszar zagadnień dotyczących tematyki pracy został ukazany w trzech rozdziałach. Z czego część pierwsza obejmować będzie zagadnienia czysto teoretyczne, druga teoretyczno-empiryczne, natomiast trzecia część pracy, w całości poświęcona zostanie przedstawieniu wyników ilościowej metody badawczej opartej na kwestionariuszu ankietowym. Empiryczna część pracy dowiodła, iż w znaczącym stopniu fenomen portali społecznościowych zaspokaja wszelakie potrzeby ludzi. Ludzie pragną nawiązywać nowe znajomości, utrzymywać kontakty ze znajomymi sprzed lat. Ponadto użytkownicy spędzają mnóstwo czasu w serwisach śledząc działania firm, nowych produktów. Fenomen ekspansji serwisów opiera się na więziach łączących użytkowników również w grupy zainteresowań.