Niniejsza praca dotyczy komunikacji marketingowej w usługach turystycznych w powiecie nowosądeckim. Zawarta w niej analiza i ocena komunikacji marketingowej podmiotów samorządowych i prywatnych dotyczy dostępności do informacji turystycznej oraz wdrażania nowych usług w tej branży. Część badawcza pracy precyzuje problem, cele i hipotezy badawcze. Przeprowadzono badania ankietowe przy pomocy takiego narzędzia badawczego jak kwestionariusz ankietowy. Respondenci to turyści wypoczywający w hotelu Perła Południa w Rytrze. Na podstawie ankiety składającej się z dwóch modułów podzielili się oni opiniami na temat pozytywnych i negatywnych stron komunikacji marketingowej i obecnego stanu sądeckiej turystyki. Weryfikacja hipotez pozwoliła ustalić bardziej precyzyjne opinie respondentów. Głównym mankamentem wskazanym przez badanych jest zbyt mała i krótka dostępność informacji (przykład dworce PKP i PKS na terenie powiatu), praktyczny brak informacji w języku innym niż polski, słaba komunikacja transportowa i zły stan dróg. Jako plusy wymieniono systematyczne upiększanie miasta Nowego Sącza, walory krajobrazowe Ziemi Sądeckiej, regionalną kuchnię i bazę noclegową. Wniosek nasuwa się sam: Ziemia Sądecka posiada ogromny potencjał krajoznawczo - kulturowy, co poprzez sprawne działania władz lokalnych, prywatnych przedsiębiorców i organizacji turystycznych przyczynia się do rozwoju turystyki.
The below thesis pertains to marketing communications in tourist sector in Nowosądeckie. The scope of the analysis was the availability of tourist information provided by the county and private sector as well as the new products offered. Analytical part of the thesis defines the issue and the scope of analysis. A Questionnaire was used as a tool for conducting the marketing research. The tourists from “Perła Południa” hotel in Rytro were selected as respondents for the survey. The survey consisted of two modules. Participants shared their opinions (positive and negative) in regards to the condition of marketing communication is the tourist sector. Verification of the survey results helped to establish more precise opinion on the subject. The main deficiencies pointed out by the respondents were insufficient information about bus and train schedules, lack of information in languages other than polish, underdeveloped transport communication and poor roads conditions. The following aspects were defined as pluses: continuous renovation of the town of Nowy Sącz, beautiful scenic views, regional cuisine and hotel network. The conclusion is obvious: Sądecki Region has a great potential. Competence of local authorities, private sector and touristic organizations contribute to development of the tourist sector.