Gender marketing jako koncepcja komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa z rynkiem

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Chlipała, Paweł
dc.contributor.author Sowa, Monika
dc.date.accessioned 2013-12-20T05:44:03Z
dc.date.available 2013-12-20T05:44:03Z
dc.date.issued 2013-03-25 09:14:33
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/2480
dc.description.abstract Niniejsza praca koncentruje się na roli płci w reklamie oraz ukazuje w jakim stopniu czynnik ten różnicuje postawy i opinie konsumentów. W tym celu przeprowadzono badania wtórne i pierwotne. Pierwsze badanie zostało przeprowadzone w oparciu o wtórne źródła informacji. Obejmowało ono przekazy emitowane na dwóch stacjach telewizyjnych – TVP2 i TVN. Dzięki zastosowaniu kwestionariusza analizy reklam, zostały zbadane sposoby prezentacji kobiety i mężczyzny w spotach, ich charakterystyczne cechy oraz otoczenie, w jakim się znajdują. Wyniki pokazały, że postacie obu płci pokazywane są w odmienny sposób, nie zawsze zgodny z powszechnie panującymi stereotypami. Badania empiryczne zostały przeprowadzone za pomocą kwestionariusza ankiety. Odbyły się na celowo wybranej grupie, którą tworzyli studenci Politologii. Próba liczyła 100 osób, z czego połowę stanowiły kobiety, a połowę mężczyźni. Badania miały miejsce w Wyższej Szkole Biznesu National-Louis-University w Nowym Sączu w auli wykładowej. W świetle badań stwierdzono, że płeć w dużym stopniu różnicuje postawy i opinie respondentów. Okazało się, że mężczyźni lepiej zapamiętują reklamy z kobietami, a kobiety z mężczyznami. Ponadto zdaniem panów stereotypowe ukazywanie płci w reklamie zmniejsza się, zaś według pań jest odwrotnie. Z badań również wynika, że według respondentów, kobiety powinny reklamować inne typy produktów i usług niż mężczyźni. pl
dc.description.abstract The present thesis focuses on the role of the gender in advertising and shows to what extent this factor differentiates attitudes and opinions of consumers. For this purpose, the primary and the secondary research has been conducted. The first research was conducted on the basis of secondary sources of information. It included the broadcastings of two television stations – the TVP2 and the TVN. Thanks to the analysis of the advertising questionnaire, the ways of presenting the man and the woman in spots with their characteristics and the environment in which they are located were examined. The results showed that the characters of both genders are shown in a different way, not always consistent with the generally prevailing stereotypes. Empirical studies have been carried out using a questionnaire. There were purposely conducted on a selected group that was the Political Science students. The trial included 100 people, half of whom were women and half men. The study took place at the National-Louis-University in Nowy Sącz in the lecture hall. The study revealed that the gender largely differentiates the attitudes and opinions of respondents. It turns out that the men better remember advertisements with women, and women with men. Moreover, men see decrease of showing gender stereotypes in advertising. The opinion of women is opposite. The research also shows that according to the respondents, women should advertise different types of products and services than men. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject komunikacja pl
dc.subject reklama pl
dc.subject płeć pl
dc.subject kobieta pl
dc.subject mężczyzna pl
dc.subject telewizja pl
dc.subject kwestionariusz pl
dc.subject badania ankietowe pl
dc.subject communication pl
dc.subject advertising pl
dc.subject gender pl
dc.subject woman pl
dc.subject man pl
dc.subject television pl
dc.subject questionnaire pl
dc.subject questionnaire research pl
dc.title Gender marketing jako koncepcja komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa z rynkiem pl
dc.title.alternative Gender marketing as a concept of marketing communication of the company with the market pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-12-19T16:20:10Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info