Abstract:
Na przestrzeni ostatnich lat można zaobserwować dynamiczny wzrost znaczenia zarządzania produktem. Coraz więcej firm na rynku światowym i rodzimym bez względu na reprezentowaną branżę, decyduje się na proces zarządzania produktem. Proces ten jest nierozerwalnie związany z zarządzaniem przez projekty, które pozwala osiągnąć największe korzyści przy minimalizowaniu ryzyka strat, niezależnie od branży w jakiej zostanie zastosowane.
W związku z rozwojem technologicznym na świecie klienci są zasypywani całym mnóstwem nowych produktów. Są to nowe produkty dla nich bądź nowe dla firm, które decydują się na ich zaoferowanie. Proces zarządzania produktem innowacyjnym jest wysoce zintegrowany wewnętrznie z zewnętrznym otoczeniem firmy. Przedsiębiorstwa obawiają się utraty poufnych danych związanych z przyszłymi produktami. Dlatego też niniejsza praca jest poświęcona procesowi zarządzania produktem innowacyjnym od strony personelu przy nim zatrudnionego. Pracownicy są postrzegani jako bardzo istotny element zarządzania przedsiębiorstwami. Celem pracy jest przedstawienie i analiza systemu oceny pracowników, pozwalającego na jak najlepszy dobór członków zespołów zadaniowych związanych z projektami produktów innowacyjnych.
Zaprezentowano przedsiębiorstwo, które było obiektem badań empirycznych - Zakłady Azotowe w Tarnowie-Mościcach S.A.. Przedstawiono obecny i przyszły model oceniania pracowników w ZATS.A. wraz z oceną modelu. Przedstawiono równie analizę pilotażowego procesu oceniania pracowników Centrum Badania i Analiz ZAT S.A.