Gmina Czorsztyn wobec wyzwań oświatowych – działania samorządów w zakresie edukacji

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Woźniak, Dariusz
dc.contributor.author Bednarczyk, Justyna
dc.date.accessioned 2013-12-21T18:37:22Z
dc.date.available 2013-12-21T18:37:22Z
dc.date.issued 2013-09-13 20:45:59
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/2592
dc.description.abstract Celem tej pracy jest przedstawienie w sposób usystematyzowany zmian zachodzących w dziedzinie oświaty i wychowania, a także zadań, jakie zostały postawione przed jednostkami samorządu terytorialnego. Praca ta ma za zadanie ukazać również problemy związane z gromadzeniem i odpowiednim podziałem posiadanych zasobów finansowych na realizację wyznaczonych zadań oraz ich bezpośredni wpływ na efektywność nauczania. W pracy omówione zostały zasady funkcjonowania oświaty w Polsce, jej finansowanie, zadania samorządów w zakresie edukacji oraz podstawowe metody pomiaru efektów nauczania. Badaniem objęto cztery szkoły podstawowe gminy oraz dwa gimnazja. Na podstawie zebranych danych przeprowadzono analizę w celu oceny efektywności funkcjonowania placówek edukacyjnych w gminie. Materiały pozyskano z jednostek Urzędu Gminy oraz od dyrektorów szkół. Wyniki, które zostały uzyskane w czasie przeprowadzonych badań pozwoliły odpowiedzieć na pytanie, jaka jest efektywność nauczania w poszczególnych placówkach edukacyjnych, jakie czynniki mają na to decydujący wpływ, pozwoliły zdiagnozować problemy, słabe i mocne strony oraz szanse i zagrożenia stojące przed oświatą w gminie Czorsztyn. pl
dc.description.abstract The aim of this paper is to present in a systematic way changes that are taking place in the field of education, as well as tasks, which have been given to local government. This work is to show the problems associated with the collection and the distribution of financial resources for the realisation of tasks and their direct impact on teaching effectiveness. In the work has been discussed how does education in Poland works, education funding, the tasks of local government in the field of education and basic methods of measuring learning effects. Four primary schools were included in the study and two middle schools. Based on the collected data there have been carried analysis in order to assess the effectiveness of educational institutions. Materials were obtained from Municipality Office and school head teachers. The results, which were obtained at the time of the research enabled to answer the question, what is effectiveness of teaching in particular educational institutions, what are the factors that make a decisive impast and allowed to diagnose problems, strengths and weaknesses as well as challenges and risks that education in the Czorsztyn commune faces. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject oświata pl
dc.subject edukacja pl
dc.subject samorząd pl
dc.subject gmina pl
dc.subject efektywność pl
dc.subject nauczanie pl
dc.subject education pl
dc.subject local government pl
dc.subject the municipality pl
dc.subject the effectiveness pl
dc.subject teaching pl
dc.title Gmina Czorsztyn wobec wyzwań oświatowych – działania samorządów w zakresie edukacji pl
dc.title.alternative Czorsztyn Commune against educational challenge - local government's action in education pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-12-21T09:59:40Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info