dc.contributor.advisor |
Reśko, Dariusz |
|
dc.contributor.author |
Koszyk, Paweł |
|
dc.date.accessioned |
2013-12-21T18:41:00Z |
|
dc.date.available |
2013-12-21T18:41:00Z |
|
dc.date.issued |
2013-02-13 11:30:00 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11199/2593 |
|
dc.description.abstract |
Problematyka pracy mieści się w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi, a w szczególności w obszarze roli jaką odegrały systemy ocen pracowniczych na przestrzeni ostatnich lat borykające się z brakiem akceptacji w wielu jeszcze organizacjach. Autor pracy udowadnia mimo wielu głosów krytycznych jak ogromną rolę odgrywają systemy ocen pracowniczych w zarządzaniu czynnikiem ludzkim. Praca zawiera proceder oceniania oraz uwarunkowania systemu ocen pracowniczych na podstawie analizy kadrowej i organizacyjnej udostępnionej przez Zarząd Nadwiślańskiej Agencji Turystycznej Sp. z o.o. w Tychach, a także na podstawie wywiadów przeprowadzonych z personelem Spółki. Hipotezą badawczą jest stwierdzenie, że system ocen pracowniczych przyczynia się do osiągnięcia przez organizację lepszych wyników finansowych oraz jest źródłem przewagi konkurencyjnej, źródłem satysfakcji dla pracowników poprzez gwarancję osobistego rozwoju, motywację, świadome planowanie ścieżki kariery zawodowej. Aby uchwycić konsensus oceniania autor pracy skoncentrował się na technikach i metodach wykorzystywanych podczas oceny, jak również na błędach, które w tym procederze często są popełniane. Autor pracy wykazał słuszność stosowania systemu ocen pracowniczych w Nadwiślańskiej Agencji Turystycznej Sp. z o.o. Odgrywa on bardzo ważną rolę w procesie zarządzania zasobami ludzkimi oraz ułatwia przepływ informacji, kształtuje i wzmacnia motywację personelu organizacji. Wpływa na poprawę komunikacji pomiędzy pracownikami oraz wzajemne porozumiewanie się wśród personelu, ułatwia zrozumienie samych siebie i innych ludzi, procesów decyzyjnych czy rozwiązywania konfliktów. Pozwala wskazać jak poprzez budowanie własnych kompetencji nauczyć się zasad prawidłowego komunikowania. Odbywa się to przez nabycie praktycznych umiejętności właściwego porozumiewania, funkcjonowania w pracy, podejmowania decyzji, radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych i stresowych. |
pl |
dc.description.abstract |
The subject matter of this thesis falls within the field of human resource management, and in particular the role played by employee appraisal systems, which have to contend with lack of approval in many organizations, over recent years. The author of this thesis shows, in spite of numerous critical opinions, the important role played by employee appraisal systems in human resource management. The thesis includes appraisal and conditioning practices used for the purposes of employee appraisal systems based on personnel and organizational analysis which were made available by the Management Board of Nadwislanska Travel Agency (pl. Nadwiślańska Agencja Turystyczna Sp. z o.o.) in Tychy, Poland as well as on interviews with the company’s employees. The research hypothesis is a statement that employee appraisal systems contribute to achievement of better financial results by companies and constitute a competitive advantage, bring employees satisfaction since they guarantee personal development, motivation, conscious planning of their professional career path. In order to capture the appraisal compromise, the author of this thesis focuses on the techniques and methods used for purposes of appraisal, as well as on the mistakes that are often made in the process. The author of the thesis points out that using employee appraisal system at Nadwislanska Travel Agency is justified. It plays a very important role in the human resource management system as well as facilitates information flow, shapes and reinforces motivation of the company’s employees. It has a positive influence on communication process between employees and mutual communication, makes it easier for them to understand themselves, other people, decision making and conflict solving processes. It makes it possible to show how to learn principles of proper communication by developing own competences. This is possible through acquiring practical skills in the field of communication, understanding work environment, decision making, dealing with conflict and stress situations. |
pl |
dc.language.iso |
pl |
pl |
dc.rights |
licencja niewyłączna |
|
dc.subject |
modele zarządzania zasobami ludzkimi |
pl |
dc.subject |
system oceniania pracowników |
pl |
dc.subject |
motywowanie pracowników |
pl |
dc.subject |
kryteria oceniania pracowników |
pl |
dc.subject |
techniki ocen pracowników |
pl |
dc.subject |
human resource management models |
pl |
dc.subject |
employee appraisal systems |
pl |
dc.subject |
employee motivation |
pl |
dc.subject |
employee appraisal criteria |
pl |
dc.subject |
employee appraisal techniques |
pl |
dc.title |
Analiza systemu ocen pracowniczych na przykładzie Nadwiślańskiej Agencji Turystycznej Sp. z o.o. w Tychach |
pl |
dc.title.alternative |
Analysis employee appraisal system at Nadwislanska Travel Agency in Tychy |
pl |
dc.type |
masterThesis |
pl |
dc.date.updated |
2013-12-21T14:24:50Z |
|